پیش‌بینی برداشت ۶۰ هزار تن سیب در استان خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال پیش‌بینی شده ۶۰ هزار تن سیب درختی از باغ‌های این استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی برداشت ۶۰ هزار تن سیب در استان خراسان شمالی

به گزارش مملکت آنلاین، صفدر صفدری اظهار کرد: برداشت ۶۰ هزار تن سیب از سطح باغ‌های این استان پیش بینی شده است که ۵۰ درصد از این میزان صادراتی است.

وی تصریح کرد: بیشتر سیب برداشتی این خطه پاک و سالم است و به کشورهای روسیه، ترکمستان و عراق صادر می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سطح باغ های سیب این استان را چهار هزار و ۸۳۴ هکتار عنوان کرد و افزود: بخشی از سیب تولیدی این استان به صورت تازه خوری به مصرف می رسد و بخشی نیز برای شب عید در سردخانه ها انبار خواهد شد.

وی اضافه کرد: سیب زرد این استان ماندگاری زیادی دارد و بیشترین محصولی که در سردخانه ها نگهداری می شود، سیب زرد است.

صفدری تصریح کرد: سیب قرمز استان نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و اراضی که در ارتفاعات قرار دارند به دلیل شرایط آب و هوایی، قرمزی سیب بیشتر خواهد شد که مورد پسند مصرف کننده است.

وی افزود: سیب زرد استان خراسان شمالی از نظر کیفیت و اندازه با سیب دماوند رقابت خواهد کرد و با توجه به شرایط آب و هوایی افزایش عملکرد این محصول در استان داریم که از شرکت ها می خواهیم با برند سازی سیب استان را به سایر استان ها و خارج از کشور معرفی کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: گونه های عمده سیب تولیدی این استان شامل سیب زرد و قرمز لبنانی و فرانسوی و سیب گلاب است و عمده سیب تولیدی این استان که در مهرماه برداشت می شود قابلیت نگهدای طولانی مدت در انبار را دارد.

وی تصریح کرد: سیب درجه سه و چهار استان نیز با هماهنگی در صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر