پیش‌بینی برداشت ۷ هزار تن سویا در استان مازندران / ۱۲۸۶ تن خرید تضمینی شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید تضمینی ۱۲۸۶ تن دانه روغنی سویا در استان خبر داد.

پیش‌بینی برداشت ۷ هزار تن سویا در استان مازندران / ۱۲۸۶ تن خرید تضمینی شد

به گزارش مملکت آنلاین، عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در بازدید از مراکز خرید تضمینی سویا با توجه به آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا در اواخر مهرماه، گفت: با گذشت دو هفته از زمان آغاز خرید تضمینی سویا در استان تاکنون ۱۲۸۶ تن از این محصول از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

او به قیمت خرید تضمینی محصول سویا از کشاورزان اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۳۳ هزار تومان می‌باشد.

وفائی نژاد با تاکید به عوامل خرید تضمینی مستقر در مراکز خرید و لزوم دقت بیشتر در نمونه گیری از محصول تحویلی کشاورزان، حفظ بیت المال و رعایت حقوق کشاورزان زحمتکش استان، گفت: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه سویا با ناخالصی ۱ تا ۸ درصد و رطوبت ۹ تا ۲۰ درصد قابل خریداری می‌باشد.

مدیرکل غله مازندران از راه اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در استان خبر داد و افزود: هم اکنون خرید تضمینی سویا در ۹ مرکز در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری و جویبار در حال انجام می‌باشد و عوامل تشخیص و ذیحساب اداره کل غله، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در این مراکز حضور دارند.

او همچنین با اشاره به سطح زیر کشت سویا در مازندران، گفت: ۴۷۳۷ هکتار از مزارع مازندران زیر کشت این محصول می‌باشد که طبق آمار و پیش بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی انتظار می‌رود بیش از ۷ هزار تن سویا از مزارع استان برداشت شود.

وفائی نژاد در پایان از کشاورزان مازندرانی خواست: با توجه به فسادپذیری بالای محصول سویا به دستورات کارشناسان کشاورزی عمل کرده و از برداشت در زمانی که رطوبت محصول بالا می‌باشد خودداری کرده و با اطمینان از رطوبت استاندارد، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر