۸۵۰ تن دانه روغنی کنجد در قیروکارزین برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از برداشت قریب به ۸۵۰ تن دانه روغنی کنجد از سطح ۷۰۵ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

۸۵۰ تن دانه روغنی کنجد در قیروکارزین برداشت شد

به گزارش مملکت آنلاین، محمد حیدری امروز، ۱۴ آبان با بیان اینکه شهرستان قیروکارزین از جمله مراکز عمده تولید کنجد در جنوب کشور به شمار می‌آید، اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول کنجد اختصاص دارد که این سطح نسبت به سال گذشته رشد ۵ درصدی داشته است.  

مدیر جهادکشاورزی قیر و کارزین با تصریح اینکه به ازای هر هکتار یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کنجد در شهرستان برداشت می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال قریب به ۸۵۰ تن کنجد در شهرستان قیر و کارزین جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه زودرس بودن، درآمدزایی و اشتغالزایی فصلی بالا، تامین کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان و نظارت مستمر مسئولان پهنه‌های کشاورزی بر مزارع، موجب ترغیب کشاورزان برای افزایش سطح زیر کشت و تولید کنجد شده است، افزود: این گیاه زراعی با مقاومت به خشکی و گرما نقش بسزایی در توسعه کشاورزی مناطق خشک و نیمه خشک به‌ عنوان کشت تابستانه دارد.

حیدری تصریح کرد: دانه کنجد در صنایع غذایی به ویژه روغن‌کشی و تولید ارده استفاده شده و از بقایای گیاهی آن در تغذیه دام به عنوان یک منبع غذایی ارزشمند بهره‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر