سدهای استان لرستان، فقط ۲۴ درصد آب دارند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: ۷۶ درصد حجم سدهای استان خالی و در حال حاضر ورودی آب این سازه ها ۰.۱۷ متر مکعب بر ثانیه است.

سدهای استان لرستان، فقط ۲۴ درصد آب دارند

به گزارش مملکت آنلاین از روابط عمومی آب منطقه ای لرستان، داریوش حسن نژاد روز یکشنبه افزود: هم اکنون ۲۴ درصد از حجم مخازن سدهای استان پر است که نسبت به سال آبی گذشته در همین تاریخ ۳۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: حجم کل مخازن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان ۲۰۸.۷۱ میلیون متر مکعب است که هم اکنون سد هاله با ۶۷ درصد و سد ایوشان با ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاترین درصد افزایش حجم آب را داشته اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان حجم آب موجود در پشت سدهای استان را ۴۹.۷۴ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مجموع آب ورودی‌ ۶ سد استان ۰.۱۷ متر مکعب بر ثانیه و آب خروجی ۱.۰۵ متر مکعب بر ثانیه می باشد.

حسن نژاد تصریح کرد: کاهش و شکل بارش در سال آبی جاری نسبت به دوره آماری (بلند مدت) باعث شده است که منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه های استان همچنان با کاهش مواجه باشند، به طوریکه متوسط دبی رودخانه های استان در شهریور ماه سال آبی جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۲۱ درصد افزایش و نسبت به متوسط شهریور ماه طول دوره آماری، حدود ۲۹ درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به کاهش بارندگی ها در استان تاکید کرد: با مشارکت همگانی و حس مسوولیت پذیری در مدیریت مصرف بهینه، می توان نقش موثری را درحفاظت از منابع آبی استان ایفا کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر