برآورد تولید ۳۸ هزار و ۶۰۰ تن محصولات پاییزه در بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از برآورد تولید حدود ۳۸ هزار و ۶۰۰ تن محصولات پاییزه در این شهرستان خبر داد.

برآورد تولید ۳۸ هزار و ۶۰۰ تن محصولات پاییزه در بروجرد

به گزارش مملکت آنلاین، جواد گودرزی امروز ۲۹ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ۶ ماهه امسال چهار دستگاه ریزدانه کار از خط ویژه مکانیزاسیون، سمپاش ۶۰۰ لیتری پشت تراکتوری و یک دستگاه کشت مستقیم به ارزش پنج میلیارد ریال از اعتبارات جهش تولید خریداری شده است.

وی تصریح کرد: طرح جهش تولید در ۲۱ هزار و ۴۹۰ هکتار از دیمزارهای این شهرستان اجرا شده و کار نظارت بر عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم  ۵۰ هزار تن، کلزا ۳۵۰ تن و کاملینا برای اولین بار به میزان ۲۵ تن، جذب و توزیع ۲ تن بذر کلزا از ارقام ماراتن و نپتون جهت کشت سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از دیگر اقدامات انجام شده است.

گودرزی اضافه کرد: همچنین در مدت یاد شده جذب و توزیع ۱۵ لیتر سم آوانت از طرح جهش تولید که به صورت مجانی و تعیین عوامل تشخیص و تطبیق جهت خرید تضمینی گندم دانه‌های روغنی و استقرار آن در مراکز خرید انجام شده است.

وی بیان کرد: جذب و توزیع ۳۸۰ تن بذر گندم آبی و دیم به همراه بذرمال جهت کشت سال زراعی جاری و جذب و توزیع دو رقم جو (آرتان و قافلان) برای توزیع بین کشاورزان برای کشت سال زراعی از جمله برنامه‌ها در سال جاری است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: کشت محصولات پاییزه (گندم، جو، کلزا، باقلا) نیز در سطح ۲۸ هزارو ۷۱۰ هکتار با برآورد تولید حدود ۳۸ هزارو ۶۰۰ تن انجام شده است.

گودرزی اظهار کرد: پرونده ۲۹ نفر متقاضی تسهیلات احداث باغ و پرورش قارچ به مبلغ ۳۱ میلیاردو ۳۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۶ به بانک ملی معرفی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین پرونده سه نفر از متقاضیان احداث گلخانه به مبلغ ۱۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ به سازمان معرفی شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۹ هزار قلمه ریشه‌دار گلدانی گل محمدی جهت کاشت در سطح ۱۱.۴ هکتار و توزیع ۳۴ کیلوگرم بذر زیره، سیاهدانه و بذر ریحان بنفش جهت کاشت در سطح پنج هکتار انجام شده است.

گودرزی اضافه کرد: کاشت ۶۵ هزار نشاء گیاهان دارویی شامل آویشن، رزماری و گل گاوزبان جهت کاشت در سطح ۱۵ هکتار از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر