سالیانه ۵۷۰۰ تن آلو در شهرستان بهار برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از برداشت سالیانه ۵۷۰۰ تن آلو از سطح باغات این شهرستان خبر داد.

سالیانه ۵۷۰۰ تن آلو در شهرستان بهار برداشت می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، عبدالحسین اکبری اظهار کرد:شهرستان بهار با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی دارای ۵۷۰۰ هکتار سطح باغات مختلف از جمله آلو،گردو ،بادام ،انگور و سایر محصولات دیگر باغی بوده که از این میزان سطح باغات سطحی افزون بر ۶۲۱ هکتار آن به باغات آلو اختصاص دارد.

وی افزود: در حال حاضر از سطح ۶۲۱ هکتاری باغات آلوی شهرستان ،۵۴۶ هکتار آن باغات بارور و قابل برداشت آلو محسوب می‌شود که از هر هکتار از این باغات بارور به طور میانگین ۱۰.۵ تن محصول قابل برداشت است.

اکبری خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی شهرستان بهار، بهترین آلوی تولید شده را از نظر کیفیت ،درشتی و نازکی پوست و گوشتی بودن دارد و برای فرآوری از کیفیت بالایی برخودار است.

وی بیشترین پراکنش سطح باغات آلوی این شهرستان را فسیجان، وهنان، حیدره قاضی‌خان، حسن قره باغی و برخی دیگر از روستاهای این شهرستان دانست و یادآور شد: برداشت آلو از سطح باغات شهرستان از اواسط مهر ماه آغاز و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

اکبری بیان کرد:با توجه به حجم بالای تولیدات محصولات باغی شهرستان، کمبود واحدهای صنایع فرآوری و تبدیلی محصولات باغی یکی از مشکلات شهرستان در این حوزه به شمار می‌رود که امیدواریم با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و افراد سرمایه گذار بتوانیم چند واحد صنایع فرآوری و تبدیلی در زمینه محصولات باغی برای شهرستان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر