دستگیری ۲ کارمند در یکی از ادارات شهرستان بهار به جرم ارتشا

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ۲ کارمند در یکی از ادارات شهرستان بهار به اتهام گرفتن رشوه و سوء استفاده از جایگاه شغلی توسط سربازان گمنام در سازمان اطلاعات سپاه همدان دستگیر شدند.

دستگیری ۲ کارمند در یکی از ادارات شهرستان بهار به جرم ارتشا

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از روابط عمومی سپاه همدان، سرهنگ پاسدار علی اکبر کریم‌پور اظهار داشت: با اقدام اطلاعاتی سربازان گمنام در سازمان اطلاعات سپاه همدان، پرونده ارتشاء در یکی از ادارات شهرستان بهار کشف شد.

وی با بیان اینکه در این راستا ۲ کارمندان بازداشت شدند، افزود: متهمان با سوء استفاده از جایگاه شغلی و دریافت رشوه موجب ایجاد نارضایتی بین مردم در چند شهرستان استان همدان شده بودند که با اقدامات به موقع این نهاد امنیتی، دستگیر شدند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: مبارزه با فساد و مفسدان در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری با جدیت و بدون هیچ مماشاتی در سرلوحه امور سازمان اطلاعات سپاه قرار دارد.

سرهنگ کریم پور با تأکید بر نظارت مستمر مدیران دستگاه‌های اجرایی و ادارت بر زیرمجموعه‌های خود گفت: این سازمان در برخورد با تخلفات و تضییع حقوق مردم هیچ گاه کوتاه نمی آید.

وی از مردم فهیم و همیشه در صحنه استان همدان خواست گزارشات خود را به صوررت ۲۴ ساعته با شماره ۱۱۴ اطلاعات سپاه در میان بگذارند.

در اصطلاح حقوقی رشوه دادن را رشاء و رشوه گرفتن را ارتشاء می‌ نامند و به فردی که اقدام به گرفتن رشوه می‌کند، مرتشی و فرد رشوه‌ دهنده را راشی می‌ گویند.

به این ترتیب، جرم ارتشاء به معنای اخذ مال یا سند تسلیم وجه یا مال به مأموران دولت یا کارکنان شاغل در نهادهای عمومی ‌یا سایر افراد مذکور در قانون برای انجام یا عدم انجام وظایف سازمان محل اشتغال ‌آنها می باشد.

از سوی دیگر، طبق ماده ۳ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری در صورتی که هر یک از مستخدمان و مأموران دولتی برای انجام دادن یا انجام ندادن امری که مربوط به سازمان‌های مزبور است، وجه یا مال یا سند پرداخت وجه یا تسلیم مالی را مستقیماً یا غیرمستقیم قبول کند، در حکم مرتشی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر