رفع تصرف ۲۲۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان ابرکوه

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابرکوه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۸ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی خلع ید و آزادسازی شد.

رفع تصرف ۲۲۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان ابرکوه

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی حاصلی افزود: در برخورد با پدیده زمین خواری با حکم دادستان عمومی و انقلاب و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و ماموران انتظامی و پس از رسیدگی به ۹ فقره پرونده این اراضی ملی در مناطق مختلف شهرستان ابرکوه آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه رفع تصرف این اراضی در قالب اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از سازمان جنگل ها و مراتع کشور انجام شده است، اظهار کرد: در رابطه با تصرف اراضی و مراتع شهرستان در سال جاری ۱۷ فقره پرونده در محاکم قضایی تشکیل شد که از این تعداد یک فقره مربوط به تخلف چرای غیر مجاز دام ( ۴۰۰ راس دام )، ۱۳فقره مربوط به تصرف اراضی ملی به مساحت ۲۲۴ هزار مترمربع و سه فقره مربوط به بوته کنی به میزان ۳۸۰ کیلوگرم آویشن بوده است.

حاصلی از کشاورزان خواست، قبل از کاشت درخت و هرگونه عملیات زراعی در اراضی آیش و مراتع برای مشاوره و دریافت مجوزهای قانونی در این زمینه به اداره منابع طبیعی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر