۲۵ غذای محلی استان کرمانشاه ثبت ملی شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای پخت و ثبت بزرگترین دنده کباب کرمانشاهی در کتاب رکورد‌های گینس و همچنین ثبت ملی ۲۵ غذای محلی کرمانشاه در جشنواره ملی خوراک خبر داد.

۲۵ غذای محلی استان کرمانشاه ثبت ملی شد

به گزارش مملکت آنلاین، وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن هفته گردشگری، گفت : برای این هفته برنامه‌های متنوعی در استان پیش بینی شده که یکی از آن‌ها برگزاری جشنواره ملی خوراک در کرمانشاه است.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود دو سال پیش کرمانشاه از سوی یونسکو به عنوان شهر ملی خوراک در جهان معرفی شد، برای همین پیشقدم شده و از شهرداری خواستیم تا یک جشنواره ملی را با این موضوع برگزار کنیم.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: در این راستا مقرر شد که شهرداری به عنوان دبیرخانه و میراث فرهنگی به عنوان بخش اجرایی این جشنواره را به شکل ملی و با حضور تعدادی از استان‌های کشور برگزار کند.

وی از هرمزگان، کردستان، گیلان و اصفهان به عنوان شهر‌های خلاق کشور در حوزه‌های موسیقی، خوراک و صنایع دستی نام برد که قرار است در این جشنواره حضور داشته باشند.

امیری افزود: از چهار استان همجوار کرمانشاه هم برای حضور در این جشنواره دعوت خواهیم کرد.

وی زمان برگزاری این جشنواره را از ۲۳ تا ۲۵ مهرماه و محل آن را پارک شاهد اعلام کرد و گفت: اقدامات مقدماتی همچون نحوه غرفه چینی، اسکان و برپایی سیاه چادر را برای این جشنواره انجام داده ایم.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این جشنواره برنامه‌هایی تدارک دیده شده، خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه ها، پخت و ثبت بزرگترین دنده کباب کرمانشاهی در کتاب رکورد‌های گینس است.

وی اعلام کرد: طی رایزنی‌هایی که با شورای ثبت آثار کشور داشته ایم، مقرر شده در این ایام به کرمانشاه سفری داشته باشند و در این جشنواره ۲۵ خوراک و غذای محلی استان را به ثبت ملی برسانیم.

امیری تاکید کرد: ثبت ۲۵ غذای محلی کرمانشاه در یک روز درحالیست که هر استان سالانه سهمیه ثبت یک غذای محلی خود را در فهرست آثار ثبت ملی کشور دارد.

وی هزینه برآورد شده برای برگزاری این جشنواره را حدود ۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرد که مشترکا از سوی هر دو دستگاه برگزار کننده پرداخت خواهد شد .

انتهای پیام/

ارسال نظر