دستگیری ۱۲ نفر از شبکه قاچاق سوخت در مشکین شهر

دادستان مشکین شهر گفت: ۱۲ نفر از شبکه قاچاق سوخت توسط پاسداران گمنام حضرت ولیعصر(عج) در سازمان اطلاعات سپاه اردبیل دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

دستگیری ۱۲ نفر از شبکه قاچاق سوخت در مشکین شهر

به گزارش مملکت آنلاین، بابک نونهال دادستان عمومی وانقلاب شهرستان مشگین شهر گفت: برابر اطلاعات و بررسی‌های صورت گرفته افرادی برای رسیدن به اهداف خود در امر قاچاق با جمع آوری کارت‌های سوخت خودرو‌های افراد متخلف از سراسر کشور، از جمله اسقاطی و فرسوده، راکد و کم‌کارکرد با بهره‌گیری از خطا‌های سیستمی سامانه بار برگ، اقدام به سوءاستفاده از این طریق می‌کردند.

نونهال در ادامه تصریح کرد: با استفاده از جعل عنوان و مدارک برای پلاک‌های در اختیار از شهرداری‌های برخی شهر‌ها و ناآشنا پروانه فعالیت و تردد صادر، که سپس با بارگذاری آن در سامانه باربرگ نسبت به ثبت اطلاعات راننده و خودرو در آن سامانه اقدام می‌کردند.  

وی افزود: این افراد پس از ثبت تردد صوری در سطح شهر، سهمیه کارت سوخت پلاک‌ها و خودرو‌های در اختیار، دوبار در ماه طی دو نوبت شارژ می‌کردند که این شارژ اضافه بر نیاز، میزان قابل توجهی سوخت یارانه‌ای در اختیار افراد سودجو قرار می‌داد که با توجه به قیمت پایین سوخت در داخل کشور، زمینه سوءاستفاده و خروج آن از چرخه و در نهایت قاچاق به خارج از کشور را فراهم می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشکین‌شهر گفت: پس از هماهنگی لازم با مراجع نظامی و امنیتی تعداد ۱۲ نفر از شبکه این افراد توسط پاسداران گمنام حضرت، ولی عصر (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان اردبیل در سطح کشور، شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند که پس از تفهیم اتهام با صدور قرار کیفری متناسب روانه زندان شدند.

 وی افزود: برابر بررسی‌های صورت گرفته و مستندات احصاء شده تیم مورد رصد، با شیوه‌هایی که عنوان شده تاکنون مقدار یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۷۱۱ لیتر سوخت را از چرخه توزیع خارج کرده‌اند و غالباً از طریق استان هرمزگان سوخت یارانه‌ای مورد نیاز کشور را به کشور‌های همسایه به صورت قاچاق ارسال کرده‌اند که ارزش سوخت با احتساب مبلغ آن در بازار آزاد، تقریباً قریب ۱۰۰ میلیارد است که علاوه بر افراد دستگیر شده در همین راستا، نفرات متعدد دیگری در سطح کشور شناسایی شده‌اند که تحت رصد اطلاعاتی سازمان قرار گرفته‌اند که با تکمیل تحقیقات اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشگین شهر، با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی در جهت احقاق حقوق عامه و گره‌گشایی از مشکلات مردم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد، تأکید کرد: هرگونه خرید و فروش سوخت مازاد بر نیاز افراد جرم تلقی شده و مشمول قاچاق کالا می‌شود و به تبع، در صورت مشاهده تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر