۲۶ کیلومتر دیگر به مترو تهران اضاف می‌شود

شبکه متروی تهران در مهرماه امسال شاهد افتتاحیه‌های متعددی خواهد بود و به موجب بهره‌برداری از ایستگاههای جدید، عملاً ۲۶ کیلومتر مسیر تونلی نیز به طول این شبکه اضافه خواهد شد.

۲۶ کیلومتر دیگر به مترو تهران اضاف می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد: در نخستین ماه از فصل پاییز سال ۱۴۰۲ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۵ ایستگاه میدان کتاب (خط ۷)، شهران، شهرزیبا و کوهسار (همگی در خط ۶) و خط متروی پرند به همراه ایستگاه آن افتتاح شده و به همین لحاظ حدود ۲۶ کیلومتر به طول مسیر بهره‌برداری از شبکه متروی پایتخت اضافه خواهد شد؛ به تعبیر دیگر ۱۲۰۰ متر مسیر تونلی در خط هفت، ۵۵۰۰ متر از مسیر قطعه شمالی خط شش و همچنین ۱۹ کیلومتر (رفت و برگشت) مسیر ریلی فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند قابلیت بهره‌برداری پیدا کرده و طول کلی شبکه متروی تهران به ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد.

برای افتتاح این ۵ ایستگاه و ۲۶ کیلومتر مسیر تونلی – ریلی، مبلغی در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به ارزش امروز کالا و خدمات مصرف شده، هزینه شده است.

البته شبکه متروی پایتخت در نیمه دوم امسال، افتتاحیه‌های دیگری هم پیش رو خواهد داشت و در کنار تکمیل خطوط موجود، عملیات حفاری خط ۱۰ مترو نیز عملاً آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر