افزایش ۱۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت وگاز پارس گفت: تولید گاز پارس جنوبی به ۷۳۰ تا ۷۴۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش پیدا می‌کند.

افزایش ۱۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از نفت و گاز پارس، سلمان خزایی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سکوهای پارس جنوبی گفت: در حال حاضر ۳۸ سکوی فعال عملیاتی، یک سکوی اقامتی و یک بارج اقامتی در دریا مستقر هستند.

خزایی با اشاره به اینکه یک سوم میدان پارس جنوبی در اختیار ایران و دو سوم آن در اختیار کشور قطر است، گفت: با این حال از منظر میزان تولید روزانه از کشور قطر پیشی گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز پارس، بزرگترین شرکت تولیدکننده انرژی در کشور است گفت: گازی که از پارس جنوبی تولید می‌شود معادل ۴.۵ میلیون بشکه نفت در روز از نظر ارزش حرارتی است.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس به رکورد تولید روزانه ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این رکورد با کمک نیروی انسانی متخصص و تجهیزاتی که در این سکوها نصب شدند، به همراه ۶ هزار کیلومتر خط لوله دریایی که از سکوهای ۳۸ گانه تا ساحل استان بوشهر کشیده شدند، امکان‌پذیر شد.

خزایی تصریح کرد: باتوجه به بهره‌برداری از فاز ۱۱، تعویض خط لوله فاز ۱۶ و تعمیر چاه‌های سکوی 13A در سال ۱۴۰۲، انتظار می‌رود تولید گاز پارس جنوبی به ۷۳۰ تا ۷۴۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر