یک چهارم استان خراسان شمالی درگیر خشکسالی شدید

رئیس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۲۳.۴۳ درصد از مساحت این استان درگیر خشکسالی بسیار شدید است.

یک چهارم استان خراسان شمالی درگیر خشکسالی شدید

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا گلرخ اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۹۸.۱۴ درصد از پهنه این استان درگیر خشکسالی است که ۲۳.۴۳ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید و ۵۲.۴۰ درصد از پهنه نیز درگیر خشکسالی شدید است.

وی گفت: ۱۰۰ درصد شهرستان‌های گرمه، فاروج و مانه و سملقان درگیر خشکسالی بوده اند و ۹۱.۱۷ درصد از پهنه شهرستان جاجرم درگیر این معضل است.

گلرخ افزود: از ۱۰ سال گذشته تا پایان مردادماه امسال نیز ۹۲.۰۱ درصد از پهنه استان درگیر خشکسالی است که طی این مدت ۳۹.۰۴ درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی شدید و ۲۷.۳۵ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

وی ادامه داد: میانگین بارش استان از ابتدای سال جاری تا ۱۷ شهریور ماه ۹۵.۶ میلیمتر بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۵.۹ میلیمتر بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که میزان بارش باران در بلند مدت ۹۶.۳ میلیمتر است، بیان کرد: میزان بارش باران در این استان از ابتدای سال جاری تا ۱۷ شهریور ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵.۹ درصد افزایش داشته و نسبت به دوره بلند مدت هفت دهم درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: میزان بارش باران در سال زراعی گذشته ۱۹۷.۹ میلیمتر بوده که این میزان نسبت به دوره بلندمدت ۱۹.۹ درصد کاهش بارندگی داشته است.

رئیس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای اداره کل هواشناسی خراسان شمالی تاکید کرد: میزان بارندگی ها در سال زراعی گذشته نسبت به سال ماقبل تر از آن ۱۳.۲ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر