۲۵۸ هزار تن گندم در استان اردبیل خریداری شده است

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: خرید گندم از ۱۶ خردادماه در این استان شروع شده و تاکنون ۲۵۸ هزار و ۴۴۸ تن گندم به ارزش ۳۸ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.

۲۵۸ هزار تن گندم در استان اردبیل خریداری شده است

به گزارش مملکت آنلاین، علی نوبخت اظهار کرد: بالغ بر ۲۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران این استان پرداخت شده و تا ۲ هفته آینده معوقات گندم خریداری شده به حساب کشاورزان استان واریز خواهد شد.

وی افزود: در مجموع مطالبات گندم‌کاران استان اردبیل تا ۲۴ تیرماه ۱۰۰ درصد و از ۲۴ تیر تا ۲۵ مردادماه هم ۷۵ درصد پرداخت شده و ۲۵ درصد باقی مانده هم به‌زودی پرداخت می‌شود.

نوبخت ادامه داد: کشاورزان نگران دریافت بهای گندم خود نباشند ، دولت موظف است تا پایان شهریورماه تمام بهای گندم خریداری شده را به کشاورزان پرداخت کند.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل افزود: کشاورزانی که تا پنجم تیرماه گندم خود را ضمن ثبت در سامانه تحویل مراکز خرید داده‌اند، بهای گندم خود را با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده و مابه‌التفاوت آن را هم به‌زودی دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: قیمت تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان با ۱۲ درصد رطوبت و چهار درصد افت مفید از سوی دولت تعیین شده که بنا به اعلام وزرات جهاد کشاورزی این مبلغ قابل تغییر و افزایش است.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: ۴۴ مرکز خرید گندم شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای‌های بخش خصوصی و مباشر برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان دایر است و محدودیتی در خرید گندم در این مراکز وجود ندارد.

نوبخت با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۲۳ درصدی دارد، افزود: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم و کلزا را تحویل مراکز خرید بدهند با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا بروز رسانی کنند تا در روند خرید مشکلی پیش نیاید.

وی اضافه کرد: استان اردبیل در زمان ترسالی در تولید گندم جزو سه استان برتر کشور بوده است ولی به علت خشکسالی این جایگاه به رتبه نهم کشوری تنزل پیدا کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر