افزایش ۶۲ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان یکم شهریور، ۱۸ هزار و ۵۳ تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد افزایش دارد.

افزایش ۶۲ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

به گزارش مملکت آنلاین، میثم پیشدادیان افزود: از این مقدار ۱۵هزار و ۴۱۴ تن توسط مباشرین و ۲ هزار و ۶۳۹ تن در مراکز ملکی خریداری شده است.

وی ارزش گندم خریداری شده را بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

پیشدادیان عنوان کرد: این میزان گندم از سه هزار و ۵۰۵ کشاورز در پنج هزار و ۷۰۱ محموله خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۸۳۴ تن و در سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۷۵ تن گندم از کشاورزان استان خریداری تضمینی شده‌ است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان یکم شهریورماه ۱۸هزار و ۵۳ تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شد که نسبت به کل خرید سال گذشته ۵۳ درصد رشد دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی عنوان کرد: خرید تضمینی گندم از ۲۱ اردیبهشت امسال و از شهرستان نهبندان آغاز شد، از مجموع ۱۷ مرکز خرید فعال در استان ۱۵ مرکز مباشر و ۲ مرکز ملکی است که آمادگی دارند گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را تحویل بگیرند.

پیشدادیان افزود: فعالیت مراکز مباشر تا پایان مردادماه و فعالیت مراکز ملکی در بیرجند و قاینات تا پایان شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر