پلمب ۱۹۱۰ مشاور املاک فاقد مجوز در دو ماه!

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات گفت: در ۲ ماه گذشته ۲۱ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی از مشاوران املاک در کشور صورت گرفته و هزار و ۹۱۰ مشاور املاک فاقد مجوز قانونی پلمب شده است.

پلمب ۱۹۱۰ مشاور املاک فاقد مجوز در دو ماه!

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا مهلی روز شنبه در نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خراسان جنوبی گفت: همچنین در این مدت ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان هزینه جرایم تعزیراتی مشاوران املاک بوده‌ است.

وی عنوان کرد: ۱۷۴ هزار و ۳۸۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۸۳۷ واحد فاقد مجوز هستند.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات با اشاره به اینکه نظارت بر بازار املاک و مستغلات در دستور کار مدیریت مسکن کشور قرار گرفته است، گفت: مهمترین موضوعی که می‌تواند قیمت مسکن را کنترل کند، عرضه و بازرسی منظم از سطح بازار است.

وی به مصوبه هفتمین جلسه شورای عالی مسکن اشاره کرد و افزود: براساس دستور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی تشکیل کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات در ۲ گروه ساماندهی مشاوران املاک و شناسایی خانه‌های خالی در دستور کار قرار گرفته است.

مهلی افزود: امروز دوازدهمین سفر استانی و تشکیل کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات در خراسان جنوبی انجام شد، همچنین از تعدادی بنگاه‌های مشاور املاک در شهر بیرجند بازدید و گشت مشترک خواهیم داشت.

وی گفت: خوشبختانه این گشت‌های مشترک در سطح کشور به ویژه تهران توانسته ۳.۸ درصد در کاهش قیمت بازار مسکن تاثیرگذار باشد لذا کار از شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد در استان تهران آغاز شده و توانسته در این شهرها ۱۵ تا ۲۰ درصد در کاهش قیمت‌ها تاثیر داشته باشد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات تاکید کرد: مردم باید به سمت ثبت خانه‌ها و املاک خود در سامانه ملی املاک و اسکان حرکت کنند چراکه به این ترتیب مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌شوند همچنین با این شیوه گران‌فروشی در حوزه املاک از بین خواهد رفت.

وی افزود: قانون مالیات بر خانه‌های خالی نقش موثری در کنترل بازار مسکن و اجاره‌بها داشته است.

مهلی از رایگان شدن کد رهگیری اجاره نامه برای مستاجران خبر داد و گفت: در حال حاضر هشت میلیون مستاجر در کشور وجود دارد که مستاجران می‌توانند در سامانه ملی املاک و اسکان برای کد رهگیری رایگان اقدام کنند و هزینه برای کمیسیون اجاره نامه پرداخت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: خراسان جنوبی به خصوص شهرستان بیرجند از نظر مشاوران املاک در وضعیت مناسبی قرار دارد و قانون‌مدار هستند همچنین واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز در این استان نداریم که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر