امسال ۵۰ هزار تن شلیل در استان اردبیل برداشت خواهدشد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز برداشت شلیل در این استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ هزار تن شلیل از چهار هزار هکتار باغات منطقه برداشت و روانه بازار شود.

امسال ۵۰ هزار تن شلیل در استان اردبیل برداشت خواهدشد

به گزارش مملکت آنلاین، رحیم یوسفی اظهار کرد: امسال به‌رغم تمامی ناملایمات طبیعت همچنین شرایط خاص آب و هوایی، سرمازدگی فروردین و تگرگ اردیبهشت و خرداد ماه و به دنبال آن کاهش عملکرد باغات استان اردبیل، انتظار برداشت ۵۰ هزار تن شلیل از چهار هزار هکتار باغات استان را داریم.

وی گفت: عمده شلیل استان از باغات شهرستان پارس آباد برداشت می‌شود که یکی از مناطق شاخص در تولید محصولات باغی به شمار می‌رود و اکنون برداشت این محصول از ۲ هزار هکتار باغ‌های شهرستان آغاز شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این میوه علاوه بر تازه خوری و عرضه در بازارهای داخلی، امکان صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارد.

وی یادآور شد: رقم شلیل مغان که از محصول عمده تولیدی استان اردبیل است، دارای شکل گرد و رنگ سرخ، اندازه نسبتا درشت که با وجود گوشت آبدار به شکل خاصی محبوب است.

یوسفی گفت: یکی از دلایل رغبت عمومی برای خرید این شلیل، هسته جدای آن است که میوه را برای مصرف راحت و پذیرایی، مناسب می‌کند.

وی افزود: عملیات برداشت شلیل از باغات اردبیل اواخر خرداد با برداشت ارقام زودرس مانند سان کینگ شروع می‌شود و در ادامه با ارقام میان رس مثل سان گلد برداشت ادامه دارد و در نهایت از دهه اول مرداد با انجام کارهای جمع آوری و بسته بندی محصول با ارقام دیرس مثل رد گلد یا همان شلیل مغانی توسط باغداران منطقه به بازارهای هدف ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر