برداشت گیلاس از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار باغات استان اردبیل آغاز شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز برداشت گیلاس از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغ‌های این استان خبر داد.

برداشت گیلاس از  ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار باغات استان اردبیل آغاز شد

به گزارش مملکت آنلاین، رحیم یوسفی با اعلام این خبر اظهار کرد: باغ‌های گیلاس استان بیشتر در شهرستان‌های اردبیل به مساحت ۹۵۰ هکتار، مشگین‌شهر به مساحت ۷۷۰ هکتار، خلخال و کوثر به مساحت ۶۵۰ هکتار و بقیه در سایر شهرستان‌ها واقع شده که پیش بینی می‌شود بیش از پنج هزار تن گیلاس از این باغ‌ها برداشت شود.

وی اضافه کرد: با وجود حادث شدن سرمای دیررس بهاره و سیل و تگرگ اردیبهشت ماه سال جاری و خسارت شدید به سایر محصولات از جمله گردو و میوه‌های هسته دار مثل زرد آلو، هلو، شلیل و گوجه سبز افزایش تولید در برخی محصولات پیش بینی می‌شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: گیلاس به دلیل مقاومت بالا به سرمای دیررس بهاره و سازگاری با شرایط و اقلیم مناطق مختلف استان ارقام و ژنوتیپ‌های بومی از قدیم الایام در قسمت‌های مختلف استان کشت شده و در ایام برداشت این محصول، بخش زیادی از این میوه به صورت تازه خوری مصرف شده و مقداری نیز برای فرآوری و کمپوت سازی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

یوسفی گفت: برداشت این میوه از باغ‌های شمال استان بویژه کشت و صنعت و دامپروری مغان با ارقام بورالت، تکدانه مشهد، زرد کرج و ناپلئون از ۲۵ اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۱۵ تیرماه در مناطق مرکزی و جنوب استان ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: هم اکنون توسعه باغ جدید با پایه‌های رویشی ارقام پرمحصول و بازار پسند احداث و برنامه‌های احیای باغ‌های قدیمی و کم بازده با اجرای طرح سرشاخه کاری در استان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر