جشنواره آش در نیر برگزار می‌شود

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: از ۱۴ تیرماه جشنواره «ملی آش و غذاهای سنتی» در منطقه گردشگری بولاغلار نیر آغاز می‌شود.

جشنواره آش در نیر برگزار می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا حسینی اظهار کرد: این جشنواره که شانزدهمین دوره آن در سال‌جاری برگزار می‌شود از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه به میزبانی نیر و منطقه نمونه گردشگری «بولاغلار» برگزار شده تا علاقه‌مندان از این فرصت استثنایی برای تفریحات سالم بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: سرآشپزان سراسر کشور در این جشنواره توانمندی خود را به رخ می‌کشند که قرار است در ۶۰ غرفه انواع آش و غذاهای سنتی در معرض دید مردم قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: از این تعداد غرفه برپا شده ۴۰ غرفه مخصوص آش و غذاهای سنتی و محلی استان‌های مختلف خواهد بود و ۲۰ غرفه نیز برای عرضه صنایع دستی اختصاص یافته است.

حسینی افزود: برگزاری رویداد ۲۰۲۳ فرصتی استثنایی فراهم کرده تا در قالب این جشنواره بتوانیم توانمندی‌های نیر و سرآشپزان سراسر کشور را به مخاطبان بین‌المللی و جهانی معرفی کنیم تا آنها بیشتر با تنوع غذایی و آش‌های محلی آشنایی پیدا کنند.

وی استقبال خوب شرکت‌کنندگان را از این رویداد یادآور شد و خاطرنشان کرد: از اولین ساعات ۱۴ تیرماه این رویداد در منطقه «بولاغلار» آغاز خواهد شد و در مدت سه روز جشنواره ادامه پیدا کرده و در روز عید غدیر خم از برترین‌ها و سرآشپزان موفق و نمونه در قالب این رویداد تجلیل و تکریم خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر خاطرنشان کرد: ما علاوه بر این جشنواره، تلاش خواهیم کرد تا در قالب سایر رویدادهای فرهنگی، هنری و گردشگری بستری مناسب برای حضور علاقه‌مندان، مسافران و گردشگران فراهم کنیم تا بیش از گذشته با زیبایی‌های مناطق بکر شهرستان نیر به ویژه آبدرمانی‌ها، مناطق باستانی و تاریخی، طبیعی و سایر آداب و رسوم این منطقه آشنا شده و جلوه‌هایی از آن را در قالب این رویدادها به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر