پیشرفت فیزیکی پتروشیمی ارغوان گستر ایلام به ۸۴ درصد رسید

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام با اشاره به لزوم تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی در این استان، گفت: پتروشیمی ارغوان گستر ایلام ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت فیزیکی پتروشیمی ارغوان گستر ایلام به ۸۴ درصد رسید

به گزارش مملکت آنلاین، شهریار عباسی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از از شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، صنعت پتروشیمی را پیشران توسعه استان برشمرد و بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در محصولات پتروشیمی تاکید کرد.

وی با تاکید بر حمایت های لازم از فرایند توسعه طرح ها و در مدار تولید قرار دادن آنها، گفت: در تلاشیم تا چرخه پتروشیمی تکمیل و با توجه به موقعیت استان در دسترسی به بازارهای جهانی، محصولات خروجی را علاوه بر توسعه صنایع پایین دستی، در بازار رقابتی عراق دخیل نماییم.

معاون اقتصادی استاندار ابلام بیان کرد: با راه اندازی این شرکت خوراک اصلی پارک پلی پرو پیلن تامین می شود، که می تواند منجر به توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و رشد اقتصادی و نیز تکمیل زنجیره ارزش در استان شود.

وی با اشاره به تعامل و هماهنگی خوب مدیران صنعتی و اجرایی در استان و تأکیدات استاندار در راستای حمایت از تولید، ابراز داشت: همکاری و همراهی بانک‌ها در حمایت از تولید و تامین تسهیلات مورد نیاز مالی پروژه ضرورت دارد.

عباسی انتقال حساب های این شرکت به استان و تقویت گردش مالی در راستای توسعه صنایع نفت وگاز و پتروشیمی و همچنین همراهی در مسئولیت های اجتماعی را فی النفسه ارزشمند دانست و گفت: این مهم می تواند خیلی از مشکلات احتمالی را حل و پلی به توسعه استان ایجاد نماید، باید تلاش شود تا نیروی انسانی این پروژه در پروژه های جدید التاسیس بکار گیری شوند.

معاون اقتصادی استاندار ابلام گفت: این پروژه که از سال ۱۳۹۵ کلنگ زنی شده ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در یکسال اخیر با عوض شدن هیئت مدیره جدید و تزریق اعتبار روند روبه رشدی را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد و بیش از ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر