پیشرفت فیزیکی ۹۳.۴ درصدی پتروشیمی گچساران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون با هزینه کرد چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و ۴۳۱ میلیون یورو (ارزی) پیشرفت فیزیکی طرح پتروشیمی گچساران به ۹۳.۴ درصد رسیده است.

پیشرفت فیزیکی ۹۳.۴ درصدی پتروشیمی گچساران

به گزارش مملکت آنلاین، سید علی احمدزاده اظهار کرد: محصولات شرکت و ظرفیت اسمی(سالیانه) این مجتمع تولید یک میلیون تن اتیلن و ۱۸۴ هزار تن سیتری پلاس است.

وی افزود: این پروژه یکی از طرح های مهم صنعتی استان می باشد که بر اساس ظرفیت های بالقوه و در راستای سیاست های کلان اقتصادی کشور به منظور افزایش محصولات پتروشیمی و همچنین به عنوان پیشران توسعه صنعتی و اقتصادی استان در حال احداث می باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: علاوه بر محصولات تولیدی یاد شده این کارخانه به عنوان مواد اولیه صنایع پتروشیمی دهدشت و صنایع پلیمر گچساران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

احمدزاده عنوان کرد: می توان از مازاد تولید این واحد که در حدود ۴۰۰ هزارتن در سال می باشد، به عنوان مواد اولیه برای دیگر طرح های پتروشیمی در سایر شهرستان ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: میزان کل سرمایه گذاری این مجتمع(ریالی و ارزی)، ۱۰۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۵۹۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اشتغال موجود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در حین اجرای پروژه و میزان اشتغال در زمان بهره برداری ۵۰۰ نفر خواهد بود .

انتهای پیام/

ارسال نظر