پیش‌بینی کاهش ۱۵ درصدی برداشت آلبالو و گیلاس در شاهرود

رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود گفت: برداشت آلبالو و گیلاس در این شهرستان آغاز شد و تولید این محصولات با توجه به سرمازدگی و خسارت تگرگ با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی کاهش ۱۵ درصدی برداشت آلبالو و گیلاس در شاهرود

به گزارش مملکت آنلاین، حمید آقابیگی با بیان اینکه برداشت آلبالو و گیلاس از سطح ۷۸۰ هکتار باغ‌های بارور شهرستان شاهرود آغاز شد، افزود: افزون بر هفت هزار تن برداشت این ۲ محصول از باغ‌های این شهرستان برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰ هکتار از باغ‌های آلبالو و گیلاس در شاهرود غیربارور است، ابراز کرد: بر اساس نظر کارشناسان، امسال برداشت سه هزار و ۹۷۰ تن آلبالو و سه هزار و ۳۰ تن گیلاس از باغ‌های بارور پیش بینی می‌شود.

آقابیگی با بیان اینکه میانگین برداشت آلبالو ۸.۸ تن در هکتار است، اظهار کرد: میانگین برداشت گیلاس ۹.۲ تن در هر هکتار از باغ‌های این شهرستان است.

رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود ادامه داد: برداشت این ۲ محصول از ۱۵ خرداد آغاز شد و تا پایان تیرماه با توجه به شرایط کوهستانی منطقه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت تغذیه و تقویت بهتر باغ‌ها باید در دستور کار بهره برداران باشد، افزود: ارقام آلبالو مجاری، بوترمو، سیگانی و محلی از باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

آقابیگی با تاکید بر اینکه باغداران نسبت به بیمه کردن محصولات باغی اقدام کنند، ابراز کرد: مهمترین ارقام گیلاس، تک دانه و سیاه مشهد، SK، خوشه‌ای بینگ و صورتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر