هزینه ماهانه نگهداری شهر ساوه ۳۸ درصد افزایش یافته است

معاون اداری مالی شهردار ساوه گفت: هزینه نگهداری شهر ساوه در سال جاری به حدود ۵۵ میلیارد تومان در هر ماه افزایش یافته است.

هزینه ماهانه نگهداری شهر ساوه ۳۸ درصد افزایش یافته است

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی صفاخلج با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد اجرایی عمومی و غیردولتی محلی وظایف متعددی اعم از وظایف عمرانی، خدماتی، نظارتی و حفاظتی، رفاهی و ... بر عهده دارد، اظهار کرد: به طور قطع مهم‌ترین موضوع در حوزه مسائل شهرداری، نحوه مدیریت مالی در این نهاد است چرا که ظهور مشکل در نظام مالی ارتباط مستقیمی با انجام سایر وظایف شهرداری داشته و موجب بروز کاستی‌های قابل توجه در این خصوص خواهد شد و موجبات خسارت فراوان به شهر را فراهم می‌آورد.

وی تصریح کرد: در سراسر دنیا به ویژه کلان‌شهرهای جهان، نظام مدیریت مالی صحیح، می‌تواند دستیابی به اهداف پیش‌رو را تحقق بخشیده و ‌شهر را به سوی توسعه‌یافتگی سوق دهد.

صفاخلج گفت: امروز در کشور تعداد شهرهایی که منابع مالی غنی داشته باشند محدود است و اغلب آنها با کمبود بودجه مواجه هستند، بنابراین، قدم اول این است که با کمترین هزینه ممکن، بیشترین بهره وری را داشته باشیم و بتوانیم تامین درآمد کنیم.

وی اظهار کرد: بودجه یک هزار و ۵۲ میلیون تومانی شهرداری ساوه در سال گذشته(۱۴۰۱) علیرغم تنگناهای مالی و دغدغه‌های موجود با همت و تلاش‌های انجام شده و با حمایت و مصوبات شورای اسلامی شهر تقریبا محقق شد.

وی با بیان اینکه ۹۰۳ میلیارد تومان از بودجه سال گذشته محقق شد، افزود: این در حالی بود که شهرداری املاک یا واحدهای صنوف مزاحم که قرار بود جهت تامین بودجه به فروش برساند را حفظ کرد تا این املاک با ایجاد ارزش افزوده در سال‌های آتی سرمایه‌ای ارزشمند برای شهرداری باشند.

معاون شهرداری ساوه با بیان اینکه با وجود یارانه‌های دولت، خلاء ۹۷ میلیارد تومانی کسری بودجه سال گذشته جبران شد، گفت: پارسال توانستیم پروژه‌های نیمه تمامی مانند استخر بانوان را با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پنج طبقه از ساختمان جدید شهرداری، انعقاد قرارداد ۱۵ میلیارد تومانی با پیمانکار جهت ساماندهی  آب‌های خاکستری جنوب شهر، اجرای طرح نهضت آسفالت در سطح شهر، بازسازی کارخانه آسفالت ۱ و ۲، تامین تاسیسات شهرک صنوف مزاحم، روشنایی معابر، کمربندی شرق و آماده سازی شهرک کوثر را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: نگهداری شهر ساوه در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشت که این نگهداری شامل نظافت، رفت و روب، فضای سبز و حقوق و دستمزد نیروهای شهرداری بوده است.

وی گفت: علیرغم تورم، شرایط اقتصادی و هزینه‌های سنگین شهرداری، حقوق و مزایای تمامی پرسنل تا اسفند ماه ۱۴۰۱ پرداخت شد و هیچ‌گونه بدهی به پرسنل و پیمانکاران در پایان سال وجود نداشت لذا این امر موجب شد که سال ۱۴۰۲ را به خوبی آغاز کنیم.

صفا خلج اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری نیز ۱۵۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که به تصویب شورای اسلامی شهر نیز رسیده است، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۵ درصد افزایش دارد. از بودجه ۱۵۵۰ میلیارد تومانی شهرداری ساوه در سال جاری ۳۵۰ میلیارد تومان معادل ۲۲.۵ درصد، جاری و ۱۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۷۷.۵ درصد، عمرانی است که ماده ۶۸  قانون شهرداری‌ها نیز کاملا در آن رعایت شده است.

وی گفت: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی، حدود ۵۰ درصد از بودجه سال جاری صرف نگهداری شهر می‌شود. امیدواریم با تحقق این بودجه، پروژه‌های نیمه تمام و در حال اجرا را در سال جاری تکمیل کنیم و پروژه‌های جدیدی در جهت توسعه زیرساخت‌های شهر آغاز شود.

وی از کمربندی شرق و جنوب، اصلاح هندسی میادین، انجام روشنایی معابر، خرید نردبان ۵۶ متری و اورهال کردن ماشین آلات آتش نشانی، پیگیری تحویل باقیمانده اتوبوس‌ها و ماشین آلات خریداری شده به عنوان برخی اقدامات در حال انجام نام برد.

صفاخلج گفت: رقم نگهداری شهر ساوه در سال جاری، ماهانه ۵۵ میلیارد تومان پیش بینی شده و امیدواریم که با این هزینه ها بتوانیم با اجرای پروژه‌های زیرساختی شهر را در جهت توسعه پیش ببریم. از سویی دیگر در مدیریت شهری دوره ششم در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت مسکن اتفاقات خوبی رقم خورده به طوری که هم اینک حدود ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بخش خصوصی در محله‌های قاسم آباد، شهید آوینی، خلیج فارس و شهرک علوی و ... در حال ساخت یا طی مراحل قانونی است.

وی با بیان اینکه پروژه بازارچه ترنج نیز با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است، تصریح کرد: این واحدهای مسکونی در آینده، سرمایه‌ای ارزشمند برای شهرداری خواهند بود تا بتوانیم در بحث تملکات از آنها استفاده کنیم.

وی گفت: پنج طبقه از ساختمان جدید شهرداری تا مهرماه بهره‌برداری خواهد شد و استخر بانوان نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله پایانی است، پروژه کمربندی شرق هم اگر مشکل معارض نداشته باشد در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید تا بخشی از مشکل ترافیک شهر مرتفع شود.

صفاخلج با بیان اینکه زیربنای پیشرفت و توسعه هر سازمان و ارگانی توجه به مؤلفه‌ها و رعایت انضباط مالی است، اظهار کرد: ما خواستار تعامل و هم‌اندیشی همه شهروندان در اداره شهر هستیم چرا که در این صورت شهر به سمت توسعه یافتگی حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه شهر ساوه باید به جایگاه واقعی خود برسد، افزود: مردم ساوه لایق بهترین‌ها هستند لذا باید شهر ساوه را طوری بسازیم که در حد و شان شهروندان این شهر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر