خرید تضمینی گندم در ساوه آغاز شد

مدیرجهاد کشاورزی ساوه گفت: برداشت و خرید تضمینی گندم ۳۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این شهرستان آغاز شد.

خرید تضمینی گندم در ساوه آغاز شد

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا طهماسبی افزود: زارعان ساوه‌ای در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال گذشته) تاکنون ۲۶ هزار هکتار از اراضی دیم و ۹ هزار هکتار اراضی آبی را زیر کشت گندم برده‌اند که هم‌اکنون برداشت این محصول آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۴۴ هزار تن محصول گندم در این شهرستان تولید شود، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انتظار است زارعان شهرستان ساوه ۳۵ هزار تن از این میزان برداشت را تحویل مراکز خرید گندم دهند.

مدیرجهاد کشاورزی ساوه یادآور شد: در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال گذشته) تاکنون مزارع گندم این شهرستان شاهد تنش‌های خشکسالی در فصول بارندگی بود که به همین علت برداشت این محصول با حدود پنج هزار تن معادل حدود ۱۳ درصد کاهش از میزان کاشت، پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: میانگین برداشت گندم در هر هکتار از مزارع آبی شهرستان ساوه چهار تن و مزارع دیم یک و ۲ دهم تن است و تنش خشکسالی عملکرد برداشت در مزارع دیم را با حدود ۳۰ درصد کاهش به ۸۰۰ کیلوگرم رسانده است.

مدیرجهاد کشاورزی ساوه افزود: با همکاری اداره‌کل غله استان مرکزی در این شهرستان چهار مرکز خرید گندم شامل یک سیلوی مکانیزه و سه تعاون روستایی برای خرید تضمینی این محصول به مبلغ ۱۵۰ هزار ریال در ازای هر کیلوگرم آماده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر