فاضلاب شهرک صنعتی عامل اصلی آلودگی دو رودخانه مهم استان گیلان

استاندار گیلان با تاکید بر تلاش شبانه روزی برای رفع آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود، گفت: ۳۰ درصد آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود مربوط به فاضلاب شهر صنعتی رشت است که با توجه به سیاست جهاد آب در دولت سیزدهم این مشکل هم برطرف می‌شود.

فاضلاب شهرک صنعتی عامل اصلی آلودگی دو رودخانه مهم استان گیلان

به گزارش مملکت آنلاین، اسدالله عباسی امروز در آیین آغاز تکمیل پروژه بخشی از طرح بزرگ فاضلاب شهر رشت، با بیان اینکه حل مشکل فاضلاب شهر رشت یکی از اهداف دولت است، اظهار کرد: بسیار خوشحالم از اینکه امروز این توفیق نصیب شد تا در مراسم آغاز تکمیل پروژه بخشی از طرح بزرگ فاضلاب شهر رشت شرکت کنم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه گیلان در حوزه‌های مختلف و تبدیل تهدیدها به فرصت در راستای شکوفایی استان، با اشاره به وحدت رویه در حل مشکلات استان در حوزه زیست محیطی بیان کرد: برای رشد گیلان باید تمامی مدیران اجرایی با همدلی، انسجام و هماهنگی با وحدت رویه عمل کنند تا  مشکلات موجود گیلان به ویژه در حوزه زیست محیط بر طرف شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم در تامین امنیت سلامت جامعه اهتمام ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: معضل پسماند، فاضلاب و محیط زیست مردم را ناراحت و نگران کرده است، از این رو باید فکری برای آن اندیشده شود زیرا این امر در امنیت سلامت جامعه نقش مهمی دارد.

عباسی از ارائه نقشه تکمیل فاضلاب شهر رشت خبر داد و گفت: الحمدلله یک هم صدایی خوبی برای حل مشکل محیط زیست در گیلان وجود دارد لذا نقشه تکمیل فاضلاب شهر رشت و رودخانه زرجوب و گوهررود رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از خواست مردم است، بیان کرد: خوشبختانه پس از سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان و تاکید ایشان منشاء آلودگی های دو رودخانه زرجوب و گوهررود را شناسایی کردیم و اکنون اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

استاندار گیلان، شهرداری را مجری طرح رفع کامل پسماند سراوان دانست و گفت: در بحث رودخانه‌ها، حوضچه‌ها و بهسازی سراوان کارها با قدرت در حال انجام بوده و مشکل پسماند سراوان در حال برطرف شدن است و استانداری هم به عنوان ناظر در کنار شهرداری است.

عباسی با بیان اینکه برای حل مشکل زیست محیطی استان باید بوروکراسی‌های اداری کاهش پیدا کند، افزود: برای رفع آلودگی فاضلاب لاکان از طریق ترک تشریفات اقدامات لازم را از طریق تامین اعتبار انجام دادیم و در کمترین زمان ممکن این آلودگی را برطرف کردیم.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود مربوط به فاضلاب شهر صنعتی رشت است که با توجه به سیاست جهاد آب در دولت سیزدهم این مشکل هم برطرف می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به هدف دشمن برای دور کردن مردم از اقتصاد تصریح کرد: اگر سال گذشته دشمن جنگ ترکیبی را علیه ملت ایران اعمال نمی‌کرد اکنون اقتصاد مردمی در کشور به طور کامل اجرایی می‌شد ولی دولت سیزدهم امید خود را از دست نداده و این امر محقق می‌شود.

عباسی با تاکید بر لزوم اجرای تمامی مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان گفت: بعد از سفر رئیس جمهور در خصوص رفع آلودگی‌های زیست محیطی در گیلان، سریعا مراحل ساماندهی پسماند سراوان، شناسایی و منبع آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب لاکان و بیمارستانی و احداث فاضلاب بزرگ شهر رشت در دستور کار قرار گرفت که در این خصوص ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل راه آهن رشت - آستارا، افرود: این راه آهن پس از تکمیل دروازه تجارت جهانی شده و کریدور شمال به جنوب، اروپا و آسیای میانه را متصل می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بنده به عنوان خدمتگزار مردم از هیچ تلاشی برای رشد اقتصادی و توسعه استان دریغ نمی‌کنم، تصریح کرد: هیج امری لذت بخش تر از دیدن لبخند رضایت مردم نیست زیرا در آن هنگام پروردگار از انسان راضی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر