رئیس جمهور در استان گیلان:

تاکید بر ساماندهی و رفع آلودگی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت و تکمیل اتصال راه آهن چابهار به بندرانزلی

رئیس جمهور در سفر استانی به استان گیلان،بر ساماندهی و رفع آلودگی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت و تکمیل اتصال راه آهن چابهار به بندرانزلی تاکید کرد.

تاکید بر ساماندهی و رفع آلودگی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت و تکمیل اتصال راه آهن چابهار به بندرانزلی

به گزارش مملکت آنلاین، پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور به استان گیلان است.

تاکید رئیس جمهور بر تسریع در تکمیل اتصال راه آهن چابهار به بندر انزلی

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از پروژه احداث خط آهن قزوین- رشت- انزلی با اشاره به اهمیت اتصال کریدور خط آهن شمال به جنوب اظهار داشت: تکمیل این خط آهن می‌تواند ضمن تسهیل حمل و نقل کالا، زمان و هزینه‌های انتقال کالا را کاهش دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب فواید اقتصادی فراوانی برای کشورمان  و نیز کشورهای همسایه شمالی دارد و می‌توان آن را یک پروژه ایرانی- منطقه‌ای نامید.

بازدید رییس جمهور و وزیر صمت از شرکت صنایع پوشش گیلان

رییس جمهور به همراه وزیر صمت از بخشهای مختلف گروه کارخانجات صنایع پوشش ایران بازدید کرد و در گفتگو با دست اندرکاران در جریان وضعیت و روند فعالسازی آن قرار گرفت.

گروه سرمایه گذاری شرکت آتیه دماوند در راستای اجرای مصوبات کمیته حمایت از تولید و سرمایه گذاری برای بهسازی و مقاوم سازی سالن تولید و بهره برداری از ماشین آلات ریسندگی پوشش اقدام نموده و به زودی خط تولید جدید این کارخانه راه اندازی خواهد شد.

در این راستا با پیگیری دستگاه قضایی گیلان قرارداد فی مابین گروه شرکت آتیه دماوند-وابسته به بانک صنعت و معدن- و خریداران بخش خصوصی در شعبه ۲۰ دادگاه حقوقی تهران رسیدگی و با فسخ قرارداد واگذاری، صنایع پوشش به شرکت آتیه دماوند بازگشت داده شد.

تاکید بر ساماندهی و رفع آلودگی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت

رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه های سفر به استان گیلان  وضعیت رودخانه گوهررود در مرکز شهر رشت را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
در این بازدید رئیس سازمان محیط زیست و مسئولین شهرداری رشت گزارشی از دلایل آلودگی  این رودخانه و اسیب های زیست محیطی ناشی از آن ارائه و تخلیه فاضلاب شهری و صنعتی در این رودخانه‌ها را علت اصلی آلودگی اعلام کردند.
رئیس جمهور پس از این گزارش با انتقاد از وضعیت نامناسب رودخانه گوهررود خواستار برنامه‌ریزی و ساماندهی وضعیت این رودخانه‌ها درکمترین زمان ممکن شد.
رییسی گفت: این رودخانه می تواند از جلوه های زیبا وجاذبه های گردشگری باشد ومسئولان باید با همکاری مردم در این زمینه همت کنند
رئیسی در جریان این بازدید همچنین در گفتگوی چهره به چهره با ساکنین این محل مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر