وضعیت بحرانی آلودگی هوا در کرمانشاه / مدارس هم تعطیل شد

به گفته مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، هوای شهر کرمانشاه به دلیل وجود ریزگردها، امروز (۲۴ اردیبهشت) در وضعیت بحران قرار گرفت و سایر شهرهای استان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند و به همین دلیل مدارس کرمانشاه نیز تعطیل اعلام شد.

وضعیت بحرانی آلودگی هوا در کرمانشاه / مدارس هم تعطیل شد

به گزارش مملکت آنلاین، احد جلیلیان با اشاره به ورود توده گرد و غبار به جو استان از اواخر روز گذشته، گفت: هم اکنون با افت کیفیت هوا در تمامی شهرهای استان مواجهیم.

وی شاخص کیفی هوا (AQI) را برای شهر کرمانشاه عدد ۳۷۱ اعلام کرد که بیانگر وضعیت بحران، رنگ قهوه‌ای و شرایط خطرناک است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه شاخص کیفی هوا برای ایستگاه اسلام آباد غرب عدد ۱۶۴ است، ادامه داد: در این شهرستان نیز با وضعیت هشدار، رنگ قرمز  و شرایط هوای ناسالم مواجهیم.

به گفته جلیلیان، ایستگاه پاوه نیز با عدد شاخص ۱۳۵ و رنگ نارنجی در وضعیت هشدار و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی اضافه کرد: در ایستگاه کنگاور  نیز عدد شاخص کیفی هوا  ۱۸۲ با رنگ قرمز  بوده که وضعیت هشدار و ناسالم را نشان می‌دهد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در ایستگاه قصرشیرین نیز با عدد شاخص ۱۵۲ و رنگ قرمز وضعیت هشدار و ناسالم را داریم، تاکید کرد: دو شهرستان گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز وضعیت مشابه قصرشیرین دارند و در شرایط هشدار هستند.

جلیلیان از کاهش غلظت ذرات معلق موجود در هوا در شهرهای مرزی استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد به تدریج شاهد خروج این توده گرد و غبار از جو استان باشیم.

مدارس نوبت صبح شهر کرمانشاه به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد

بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا ستاد بحران استان کرمانشاه در پی ورود توده گرد و غبار از غرب استان، امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه مدارس شهر کرمانشاه در تمامی مقاطع تحصیلی نوبت صبح تعطیل اعلام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر