آخرین خبر از تعطیلی مدارس و ادارات در ۴ خرداد

مدارس، ادارات و دانشگاه های چندین استان کشور بدلیل آلودگی تعطیل اعلام شد.

آخرین خبر از تعطیلی مدارس و ادارات در ۴ خرداد

به گزارش مملکت آنلاین، آلودگی هوا باز هم مدارس و ادارات چندین استان کشور را تعطیل کرد.

تعطیلی در استان تهران

استاندار تهران اعلام کرد: به دلیل شدت آلودگی هوا فعالیت ادارات، مدارس و دانشگاه ها در روز چهارشنبه چهارم خردادماه تعطیل شد.

محسن منصوری  با اشاره به افزایش آلودگی هوا در مناطق ۲۲ گانه تهران گفت: در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت تصمیم گرفته شد فعالیت کلیه ادارات، مدارس، مهد کودک ها و همچنین دانشگاه های استان تهران تعطیل شود.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت ورزشی در فضای باز نیز ممنوع است.

استان البرز هم تعطیل شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با توجه به تداوم آلودگی هوا، امروز چهارشنبه چهارم خرداد ماه، تمام ادارات، مدارس و بانک های استان به جز شعب مرکزی بانکها تعطیل خواهند بود.

امیر جاویدپور افزود: بر این اساس تمام مراکز دولتی، بانک ها به جز شعب مرکزی و همچنین دانشگاه ها و مراکز آموزشی به جز امتحانات پایه دوازدهم تعطیل است و آموزش به صورت مجازی برقرار می باشد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان از ساعت ۱۲ ظهر امروز سه شنبه سوم خرداد ماه ۱۴۰۱ تمام ادارات و سازمان های استان تعطیل شدند.

مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه تعطیل است

غلامرضا شهبازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: به دلیل تداوم آلودگی هوا به واسطه نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان و غلظت بالای آلاینده‌ها، پس‌ از تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا و بررسی نقشه‌های هواشناسی و شاخص‌های سنجش کیفیت هوا، با هدف حفاظت از سلامت و بهداشت هم‌ استانی‌های گرامی، امروز چهارشنبه چهارم خرداد، کلیه مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سطح استان تعطیل است.

 شهبازی با بیان اینکه ادارات تعطیل نیست، افزود: طبق تصمیم کمیته مذکور، امکان مرخصی برای کارکنانی که دارای مشکل تنفسی و قلبی هستند، با تشخیص واحد مربوطه وجود دارد.

به گفته‌ شهبازی صرفاً امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه زمان‌بندی قبلی برگزار خواهد شد.

تعطیلی‌ها در خوزستان

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان از تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی خوزستان در روز چهارشنبه در پی تداوم گرد و غبار خبر داد.

محمدجواد اشرفی  اظهار کرد: با توجه به ورود توده غلیظ گرد و غبار به خوزستان، بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا کلیه ادارات و مراکز آموزشی خوزستان امروز (چهارشنبه ۴ خردادماه) تعطیل اعلام شدند.

دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان از تعطیلی بانک‌ها استان خوزستان در روز چهارشنبه به علت تداوم آلودگی و گرد و غبار خبر داد.

محمدجواد اشرفی اظهار کرد: با هماهنگی انجام‌شده علاوه بر ادارات، بانک‌ها نیز امروز چهارشنبه ۴ خردادماه به علت تداوم گرد و غبار تعطیل هستند.

ادارات، مدارس و مراکز آموزشی استان قزوین تعطیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: براساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان قزوین، ادارات، مدارس و مراکز آموزشی استان قزوین امروز تعطیل هستند.

محمدرضا علیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان قزوین با حضور اعضای کارگروه، فرمانداران و مدعوین استانی و شهرستانی در محل سالن مدیریت بحران استان برگزار شد.

بنابر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی افزود: در این جلسه در خصوص تعطیلی ادارات‌، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مراکز آموزشی تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: با عنایت به آلودگی هوا، تصمیمات لازم در خصوص نحوه فعالیت مدارس، مراکز آموزش عالی، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، بانک‌ها و حمل و نقل و معادن برای روز چهارشنبه مورخ چهارم خرداد ۱۴۰۱ اتخاذ شد.

علیمی اضافه کرد: براساس مصوبات این جلسه، روز چهارشنبه کلیه مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تعطیل و تنها امتحانات پایه دوازدهم به دلیل اینکه به صورت سراسری برگزار می‌شود، دایر خواهد بود.

وی اظهار کرد: کلیه ادارات، مراکز اداری، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه تعطیل و تعطیلی بانک‌ها هم در اختیار شورای عالی بانک‌ها قرار گرفت.

واحدهای قضایی تهران و البرز در روز چهارشنبه تعطیل شد

واحدهای قضایی و اداری قوه قضاییه استان تهران و البرز در روز چهارشنبه تعطیل است.

بنابر مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، تمامی واحدهای قضایی و اداری قوه قضاییه استان تهران و البرز در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ تعطیل است.

دانشگاه‌های همدان هم تعطیل است

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان همدان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبارتمامی کلاس های حضوری آموزشی در استان اعم از کلاس های آموزشی مدارس، مراکز آموزش عالی (دانشگاه ها)، بخش خصوصی، مراکز فنی و حرفه ای و ... در نوبت صبح و بعد از ظهر روز چهارشنبه ۴ خرداد ماه تعطیل است.

تعطیلی در آذربایجان‌غربی

در اطلاعیه استانداری آذربایجان‌غربی آمده است:

با توجه به مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان امروز چهارشنبه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ تمامی مدارس (به استثنای امتحانات نهایی) شهرهای زیر تعطیل اعلام می شود

 تمامی مدارس شهرستان ارومیه ( نواحی یک و دو - انزل - نازلو - سیلوانا  و صومای برادوست )

 تمامی مدارس شهرهای جنوب استان( اشنویه -پیرانشهر - سردشت - نقده - بوکان - مهاباد - میاندوآب - چهار برج -کشاورز - شاهین دژ - تکاب )

شروع به کار ادارات مرکز و جنوب استان ساعت ۹ صبح خواهد بود

 امتحانات نهایی پایه دوازدهم در حوزه‌های امتحانی، مطابق برنامه‌ امتحانات از پیش تعیین شده برگزار می شود

 سایر امتحانات مدارس از جمله امتحانات داخلی و هماهنگ استانی و منطقه ی لغو و متعاقبا اعلام خواهد شد

آموزش حضوری کلیه مراکز اموزشی و دانشگاهها در سطح شهرستان ارومیه تعطیل است.

کلیه فعالیت های عمرانی شهری در سطح شهرستان های مرکز و جنوب استان تعطیل است.

کردستان هم تعطیل

به دنبال هشدار هواشناسی کردستان مبنی بر سطح نارنجی و تداوم آلودگی هوا، چهارشنبه چهارم خرداد ماه، ادارات، سازمان‌های دولتی، بانک‌ها، بیمه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، اصناف، بازار و مراکز صنعتی سراسر استان تعطیل شد.

امتحانات دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی در روز چهارشنبه چهارم خرداد به جز امتحانات نهایی پایه دوازدهم لغو و زمان بعدی برگزاری آن اطلاع رسانی می‌شود.

تعطیلی به قم رسید

بنا به اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوا با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر احتمال ادامه یافتن و ماندگاری آلودگی هوا و ذرات گرد و غبار امروز همه مدارس، دانشگاه‌ها و اداره‌های قم به غیر از بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی، اضطراری و امدادی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تعطیل است.

همچنین بانک‌ها نیز با حداقل کارکنان فعالیت می‌کنند. 

آموزش و پرورش هم اعلام کرد: امتحان‌های مقاطع نهم و دوازدهم که به‌ صورت هماهنگ و سراسری است برگزار، اما بقیه امتحان‌ها به زمان دیگر موکول خواهد شد.

بر اساس اعلام اداره‌کل ورزش و جوانان استان، تمام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و بسته نیز تعطیل شده است.

شش شهر اصفهان هم تعطیل شدند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی در شش شهرستان استان اصفهان در روز چهارشنبه خبرداد.

منصور شیشه فروش گفت: براساس مصوبه کارگره شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نایین و خورو بیابانک مدارس، مرکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی روز چهارشنبه ۴ خردادماه جاری تعطیل است.

وی افزود: این کار گروه باتوجه به هشدار نفوذ توده گرد و خاک از شمال عراق و همراهی با کانون‌های داخلی استان از روز سه‌شنبه تا اواخر چهارشنبه وزش باد شدید، طوفان لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در نیمه شرقی، مناطق شمال و مرکزی استان و به منظور کاهش مواجهه با این شرایط، تعطیلی مدارس، مرکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی این شش شهرستان را اعلام کرد.

تعطیلی به زنجان رسید

مهدی ورقایی مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان به مصوبات کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان اشاره کرد و افزود: امتحانات داخلی تمام دوره ها لغو و تاریخ برگزاری آن متعاقباً توسط مدیران مدارس به دانش آموزان اطلاع‌رسانی خواهد شد البته امتحانات نهایی پایه دوازدهم در تمامی مدارس استان برگزار خواهد شد.

ورقایی گفت: به استناد دستور العمل شرایط اضطراری آلودگی هوا، فعالیت ادارات و دستگاه های اجرایی و بانک ها و دانشگاه ها به استثنای دستگاه های امدادی، بهداشتی و درمانی، خدمات اضطراری، مراکز نظامی و انتظامی در روز چهارشنبه چهارم خرداد در شهرستان خدابنده تعطیل است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی و بانک ها و دانشگاه ها در سایر شهرستانها به استثنای دستگاه های امدادی، بهداشتی و درمانی، خدمات اضطراری، مراکز نظامی و انتظامی در روز چهارشنبه چهارم خرداد از ساعت ۱۰  شروع بکار خواهند کرد.

ورقایی ادامه داد: تمامی برنامه ها، همایش ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه های اجرایی اعم از نیروهای نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل می شود و اقدامات عمرانی و راهسازی و فعالیت هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود در داخل شهرها تعطیل خواهد بود.  

 

ارسال نظر