آخرین وضعیت آواربرداری و بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده خوی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی آخرین وضعیت آواربرداری و بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده خوی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت آواربرداری و بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده خوی

به گزارش مملکت آنلاین، جعفر برزگر گفت: با اتمام عملیات آواربرداری  واحدمسکونی احداثی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی و با توجه به تامین مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان رایگان ، اسکلت های فلزی ، آجر و بلوک های سقفی همزمان با عملیات آواربرداری ، کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده خوی با سرعت ادامه دارد و تاکنون ۱۰۴۵ واحد مسکونی احداثی آواربرداری شده عملیات بازسازی را آغاز کرده اند که از این تعداد در  ۳۸۲ واحد مسکونی عملیات بتن ریزی فنداسیون به  اتمام رسیده است.

وی افزود: همچنین با نصب ۲۱۰ اسکلت فلزی،  عملیات دیوارچینی و بتن ریزی سقف در مناطق روستایی آغاز  گردیده و دیوارچینی  ۴۱ واحد مسکونی  و اجرای سقف ۲۲ واحد مسکونی در این مناطق به پایان رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین تاکنون  به ۲۴ هزار و ۲۳۷  واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان دستور کار تعمیری ابلاغ شده است.

برزگر افزود: واریز بلاعوض های تعمیری به حساب مالکان این واحدها در مناطق زلزله زده آغاز گردیده و از مجموع ۲۴ هزار و ۲۳۷ واحد مسکونی که دستورکارهای تعمیرات برای مالکان آنان ابلاغ گردیده تاکنون فرآیند پرداخت بلاعوض تعمیرات  ۹۷۵۰ واحد مسکونی به مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان  به حساب مالکان انجام یافته است.

وی گفت: همچنین با آغاز فرآیند تشکیل پرونده، مالکان  ۷۹۰۴ واحدهای مسکونی تعمیری و احداثی جهت اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی گرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی ادامه داد: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد  مسکن تامین و به واحدهای مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است.

 انتهای پیام/

ارسال نظر