خسارت سیلاب و بارش شدید باران به گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب از تخریب پنج دهنه پل ارتباطی روستایی در این شهرستان بر اثر سیلاب و بارش شدید باران شب گذشته خبر داد.

خسارت سیلاب و بارش شدید باران به گیلانغرب

به گزارش مملکت آنلاین، وحید محمدی افزود: این پل ها در روستاهای دهستان دیره و ویژه نان، و روستای سوخور مروتی از توابع بخش گواور شهرستان گیلانغرب واقع هستند که اکیپ های راهداری در حال مرمت این پل ها هستند و مسیرهای جایگزین برای آن ها تا زمان مرمت تعیین شده است.

وی اظهار کرد: سیلاب و بارندگی شدید همچنین باعث وارد آمدن خسارت به ابنیه های فنی و زیرساخت های راه های اصلی این شهرستان و ریزکش کوه شد که با تلاش اکیپ های راهداری راه های مواصلاتی بازگشایی شده و تردد در جاده ها مشکلی ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب ادامه داد: به طور میانگین در ۴۸ ساعت گذشته در گیلانغرب ۱۰۰ میلیمتر باران بارید که بارش ها و سیلاب خسارت گسترده ای را به باغات شهرستان و گندمزارهای منطقه وارد کرده و کارشناسان جهاد کشاورزی در حال برآورد میزان خسارت ها هستند ضمن اینکه از هر اداره یک اکیپ ارزیاب در فرمانداری مستقر شده و آماده دریافت گزارش های مردمی خسارات وارده و بررسی آن هستند.

محمدی ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته تاکنون اعضای ستاد مدیریت بحران و گروه ها و دستگاه های امدادی شامل جمعیت هلال احمر، انتظامی و بسیج، راهداری پای کار هستند.

وی گفت: بارندگی ها و سیلاب باعث گل آلود شدن آب روستاهای دهستان دیره و بخش مرکزی شده که هم اکنون اداره آب و فاضلاب و گروه های خدمات رسان پای کارند تا مشکل گل آلود شدن آب شرب این روستاها برطرف شود.

فرماندار گیلانغرب اضافه کرد: باد شدید و وقوع سیلاب باعث قطع برق و اختلال در سیستم روشنایی روستاهای دهستان دیره و بخش مرکزی این شهرستان شد که با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان برق تمامی روستاها وصل شده‌ است.

وی اظهار کرد: در نتیجه بارندگی های شدید ۴۸ ساعت گذشته تاکنون برخی از رودخانه‌های فصلی بخش گواور که در ۲ سال گذشته کاملا خشک بودند به طور مجدد طغیان کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر