سیلاب در چابهار ۱۴۶ میلیارد تومان خسارت زد

معاون هماهنگی امور عمرانی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه چابهار گفت: سیلاب و بارندگی های اخیر موجب خسارت ۱۴۶ میلیارد تومانی در سطح این شهرستان شده و در بخش های راه، کشاورزی و زیرساخت های شهری و روستایی خسارت زیادی وارد شده است لذا نیازمند حداقل ۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل بولدزر، کامیون، گریدر، لودر و بیل مکانیکی برای ترمیم و بهسازی راهها و زمین های تخریب شده کشاورزی هستیم.

سیلاب در چابهار ۱۴۶ میلیارد تومان خسارت زد

به گزارش مملکت آنلاین، دادکریم بلوچ در گفت و گویی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل نبود پل و ابنیه فنی همیشه اهالی پیرسهراب، پلان و بخش مرکزی در پشت سیلاب می مانند و تا چندین روز تردد سخت است.

وی بر جبران خسارت های سیل و بارندگی ها در چابهار تاکید و افزود: دگار و بندسارهای کشاورزی، هوتگ ها، اراضی دیم و باغات خسارت دیده است.

وی گفت: لایروبی رودخانه کاجو نیز از ضرورت های مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: منطقه پلان و پیرسهراب بصورت دشت است و خانه ها در سطح پایینی ساخته شده اند و همیشه آب به داخل آنها نفوذ پیدا می کند و موجب خسارت می شود لذا خاک رودخانه بعد از بلیروبی در روستاها منتقل تا خانه ای که ساخته می شود حداقل یک تا دو متر بالاتر باشد تا آب به داخل خانه نرود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه چابهار ادامه داد: پیشنهاد می کنم از سایر نقاط کشور خیران به کمک و مساعدت مردم این شهرستان چابهار بشتابند و مسوولان کشوری نیز حداقل پنج دستگاه بولدزر، ۲۰ دستگاه کامیون، ۱۰  دستگاه بیل مکانیکی و گریدر و ۱۰ دستگاه لودر بصورت امانی را برای خاکریزی، ترمیم و بهسازی جاده های مواصلاتی و اراضی کشاورزی و راههای رووستایی به مدت حداقل ۶ ماه در اختیار فرمانداری چابهار بگذارند تا بسیاری از مشکلات حل شود.

بلوچ بیان کرد: بهره برداران بخش کشاورزی، کشاورزان و تولیدکنندگان حوزه کشاورزی چابهار اخطاریه های هواشناسی را همیشه جدی گرفته و توصیه های ایمنی را رعایت کنند تا کمترین خسارت را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان بارندگی، رعد و برق شدید توام و وزش باد رخ می دهد حتی‌المقدور مردم در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در اطراف مسیل ها و رودخانه های فصلی پرهیز کنند، افزود: مردم ماشین آلات و ادوات کشاورزی را در جای مطمئن پارک کرده و پیش‌بینی سوخت ماشین آلات برای مواقع بحرانی را داشته باشند.

وی ادامه داد: در پی طغیان رودخانه های کاجو در محدوده پیرسهراب و پلان و تخریب راهها بر اثر گرگرو(فرسایش خندقی خاک)  راه های ارتباطی روستایی قطع شده بود که با تلاش راهداری بازگشایی شدند.

وی افزود: روستاییان گرفتار در سیل همیشه نیازمند امداد رسانی هوایی و ارسال کمک های غذایی و درمانی هستند باید پیش از اتفاقی دیگر راههای مواصلاتی را استاندارد و آسفالت و پل ها و آبنماها را ساخت تا مشکلات به حداقل برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر