۵۱ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس زاهدان تنها در یک سال!

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به دستگیری جوان ۳۲ ساله خاشی به دلیل مزاحمت تلفنی برای اورژانس گفت:بیش‌از ۵۱ هزار مزاحمت تلفنی در سال ۱۴۰۱ برای اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه به وقوع پیوسته که عمده این مزاحمت‌ها توسط نوجوانان و جوانان بوده است.

۵۱ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس زاهدان تنها در یک سال!

به گزارش مملکت آنلاین، فریبرز راشدی اظهارداشت: جوان ۳۲ ساله ساکن شهرستان خاش که برای اورژانس ایجاد مزاحمت می‌کرد با حکم مقامات قضایی به سه ماه حبس محکوم شد.

وی ادامه داد: این جوان با ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و با دادن گزارش کذب وقوع تصادف علاوه‌بر اشغال کردن خطوط اورژانس ۱۱۵، سبب اعزام چندین دستگاه آمبولانس در مسیرها و محل‌های مختلف و به خطر افتادن جان امدادخواهانی که منتظر کمک اورژانس هستند شده بود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با پیگیری‌های همکاران ما در اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه، پس از ارائه مستندات و گزارشات و طرح شکایت، متهم به مراجع قضایی احضار و به سه ماه حبس محکوم شد.

وی ایجاد مزاحمت تلفنی و ارائه گزارش نادرست به اورژانس ۱۱۵ را یک اقدام غیر انسانی دانست که به هیچ عنوان با فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان سازگاری ندارد.

راشدی با بیان اینکه نیروهای اورژانس در سخت ترین شرایط در سریع ترین زمان ممکن، بر بالین مجروحین و بیماران حاضر می شوند و ناجی جان آنان هستند گفت: ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ ممکن است سبب به خطر افتادن جان امدادخواهانی که منتظر کمک اورژانس هستند شود و در واقع تضیعع حقوق سایر افراد است.

وی گفت: بیش‌از ۵۱ هزار مزاحمت تلفنی در سال ۱۴۰۱ برای اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به وقوع پیوسته که عمده این مزاحمت ها توسط نوجوانان و جوانان صورت گرفته است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه ۱۵ درصد تماس ها با اورژانس در سال ۱۴۰۱ مزاحمت تلفنی بوده است افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع بیش‌از ۳۲۳ هزار تماس با مرکز اورژانس این دانشگاه گرفته شده که بیش‌از ۵۱ هزار تماس مزاحمت بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر