جمع آوری شدن ۲ هزار میلیارد تومان زکات در کشور

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: از اول امسال تا پایان بهمن، جمع آوری ۲ هزار میلیارد تومان زکات در دبیرخانه شورای زکات کشور ثبت شده است.

جمع آوری شدن ۲ هزار میلیارد تومان زکات در کشور

به گزارش مملکت آنلاین، حجت‌الاسلام محمدطه مهری روز چهارشنبه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ظرفیت جمع‌آوری زکات در کشور خیلی بیشتر از این میزان است، لذا می‌توان با برگزاری اینگونه نشست‌ها در ترویج هر چه بیشتر این فریضه الهی در کشور تلاش کنیم.

وی افزود: زکات یکی از مسائل مهم در دین مبین اسلام و میان مسلمانان به شمار می‌رود و آیات و روایات مهمی از بزرگان و علمای دین در زمینه این فریضه الهی برای ما بیان شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به برگزاری جشنواره علمی، ترویجی زکات اضافه کرد: دبیرخانه زکات از این طریق در صدد است جریان سازی فریضه الهی زکات را به عنوان شاخص نظام در کشور دنبال کندـ

وی ادامه داد: از تیرماه سال جاری هر هفته در استان‌ها این جشنواره برگزار شده است و تلاش می شود این فریضه الهی در کشور نهادینه شود و ابعاد و برکات آن بر سر سفره نیازمندان محسوس باشد.

حجت الاسلام مهری یادآور شد: به واسطه پرداخت فریضه الهی زکات بخش عظیمی از مشکلات کشور حل خواهد شد، لذا از مسئولان انتظار می‌رود با تلاش مضاعف و از طریق ترییون‌ها، شورای زکات و غیره بیش از گذشته مردم را به پرداخت زکات تشویق و ترغیب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر