۴۰۰۰ آتش‌نشان در تهران برای چهارشنبه‌سوری در آماده‌باش هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بی توجهی به ایمنی را منشا اکثر حوادث و آتش‌سوزی‌ها خواند و از آماده‌باش برای چهارشنبه سوری نیز خبر داد.

۴۰۰۰ آتش‌نشان در تهران برای چهارشنبه‌سوری در آماده‌باش هستند

به گزارش مملکت آنلاین، قدرت الله محمدی در همایش شهرداران و نواحی شهرداری و سازمان آتش نشانی تهران که در محل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برگزار شد، سخنانش را با گرامی‌داشت یاد آتش‌نشان شهید، رضا دارابی آغاز و اظهار کرد: ما امروز اندوهگین از دست دادن شهید دارابی هستیم. فرمانده شجاعی که به دلیل ثروت اندوزی برخی از سودجویان در حریق یک ساختمان ناایمن به شهادت رسید.

وی با اشاره به حریق در ساختمان خیابان بهار گفت: امروز جنس و شدت حوادث تغییر کرده است، اگر این حادثه در سال ۶۰ رخ داده بود، اطفای آن حدود دو ساعت زمان لازم داشت، چرا که در آن دوره چنین حجمی از تولیدات و لوازم در شهر و اماکن وجود نداشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه ما وارث بخشی از مسائل از گذشته هستیم، گفت: در تلاشیم تا هم از بروز مسائل و مشکلات جدید جلوگیری کنیم وهم مشکلات به جا مانده از قبل را حل و فصل کنیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش تردد شهروندان در بازار و مراکز خرید در ایام منتهی به نوروز، گفت: روزانه حدود یک میلیون نفر برای خرید یا کاسبی و کسب روزی تنها در محدوده بازار تهران رفت و آمد دارند، این آمار در شب عید به چهار تا پنج میلیون نفر هم می‌رسد که آمار بالایی است و جای نگرانی دارد.

افزایش خسارات ناشی از حریق در سال‌های اخیر

وی به خسارات ناشی از حوادث نیز اشاره کرد و گفت: در دهه ۸۰ اگر یک ساختمان مسکونی آتش می‌گرفت ۵۰ میلیون تومان خسارت برجای می‌گذاشت، اما در حال حاضر حدود یک میلیارد تومان خسارت به جای خواهد گذاشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه موضوع ایمنی در شهر مغفول مانده است، گفت: هنگام خرید یک واحد مسکونی مردم به همه چیز به‌جز ایمنی آن ساختمان توجه می‌کنند، ما باید هر چه سریع‌تر ایمنی و آموزش را در میان مردم نهادینه کنیم.

محمدی با اشاره به آمادگی این سازمان برای آموزش همگانی خاطرنشان کرد: آموزش ایمنی را باید از ساختمان‌های شهرداری مناطق آغاز کنید و شهرداران نواحی نیز آموزش‌های ایمنی را فرا بگیرند. انتظار می‌رود زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد شهردار منطقه و ناحیه در محل حضور پیدا کنند و به یاری آتش‌نشانی بیاید.

آماده‌باش ۴۰۰۰ آتش‌نشان برای چهارشنبه‌سوری

وی در پایان به چهارشنبه سوری نیز اشاره کرد و گفت: شب چهارشنبه پایان سال نزدیک است و باید راهکارهای ایمنی برای کاهش حوادث با همکاری شهرداران مناطق و نواحی اتخاذ شود تا هماهنگی‌هایی نظیر خالی کردن سطل‌های مکانیزه در چند نوبت، جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌های قابل اشتعال در سطح شهر صورت گیرد تا شاهد کاهش حوادث باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به آماده‌باش آتش‌نشانی برای چهارشنبه‌سوری افزود: در این شب ما در سازمان آتش نشانی تهران از نیروهای غیر شیفت هم کمک خواهیم گرفت تا با حدود چهار هزار نیروی عملیاتی آماده خدمت رسانی به شهروندان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر