آتش سوزی مهیب ساختمان ۱۰ طبقه‌ای در خیابان بهار تهران / احتمال ریزش ساختمان شهادت یک آتش نشان + ویدئو

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی گسترده در یک ساختمان ۱۰ طبقه قدیمی در خیابان بهار خبر داد و گفت که عملیات آتش نشانان در این محل همچنان ادامه دارد.

آتش سوزی مهیب ساختمان ۱۰ طبقه‌ای در خیابان بهار تهران / احتمال ریزش ساختمان  شهادت یک آتش نشان + ویدئو

به گزارش مملکت آنلاین، سید جلال ملکی که در محل این حریق حضور داشت درباره جزئیات این حادثه گفت: در ساعت ۱۰:۲۹ صبح امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان ۱۰ طبقه تجاری - اداری به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه نردبام، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه واقع در خیابان بهار نرسیده به خیابان طالقانی اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که این ساختمان دارای هفت طبقه روی سطح زمین و سه طبقه در زیر سطح زمین است و حریق در طبقات زیرین رخ داده است. همین موضوع عملیات اطفای حریق را با دشواری‌هایی مواجه کرده بود. با این وجود عوامل آتش‌نشانی همزمان با قطع جریان گاز و برق محل با تقسیم شدن به دو گروه عملیات خود برای اطفای حریق و نجات افراد را آغاز کردند.

ملکی با بیان اینکه یک گروه از آتش‌نشانان در همان دقایق اولیه هشت نفر را از میان دود و شعله‌های آتش‌ نجات داده و به فضای باز منتقل کردند، گفت:‌همزمان گروه دیگر از آتش نشانان نیز خود را به کانون حریق در زیرزمین این ساختمان قدیمی رسانده و عملیات خود برای خاموش کردن آتش را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه دود و حرارت بسیاری در زیر زمین این ساختمان انباشت شده بود، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سرایت شعله‌های آتش به طبقات بالایی جلوگیری شده و در حال حاضر عوامل آتش‌نشانی در زیرزمین عملیات اطفای حریق را ادامه می‌دهند.

وی درباره آسیب‌دیدگان این حادثه نیز گفت:‌ تاکنون هیچ مورد مصدوم و فوتی در این حادثه گزارش نشده است، با این وجود جستجوی آتش‌نشانان در این محل همچنان ادامه دارد.

به گفته ملکی بنابر اظهارات کسبه و افراد حاضر در محل در زیر زمین این ساختمان و کانون حریق انبارهای نگهداری از اقلام مختلقی از جمله صندلی، مواد قابل اشتعال شیمیایی و ... وجود داشته است.

حضور دادستان تهران در محل حادثه آتش‌سوزی ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار

دادستان تهران در محل حادثه آتش سوزی ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار در نزدیکی خیابان طالقانی تهران حضور یافت.

صالحی گفت: در رابطه با این آتش سوزی پرونده قضایی تشکیل شده است و گزارش نهایی حادثه به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

دادستان تهران بیان کرد: مالک ساختمان از پارکینگ به عنوان انباری استفاده می‌کرده که امروز به دلیل نامعلومی دچار حریق شده است. این بخش ساختمان به علت تغییر کاربردی پلمب شده بود که بعد از مدتی فک پلمب شده است که باید بررسی شود علت فک پلمب چه بوده است. در صورت اثبات تخلف در رفع نواقص و فک پلمب ساختمان مقصران تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

شهادت یک آتش‌نشان در حادثه حریق ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار

رضا دارابی، آتش نشان شهید در این حادثه، فرمانده ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران بود که در حین عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر