سه چهارم آب شرب کشور به فاضلاب تبدیل می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از هر هشت میلیارد متر مکعب آب شرب کشور ، ۶ میلیارد متر مکعب آن به فاضلاب تبدیل می شود از این رو استفاده از فناوریهای روز و استفاده از پساب به عنوان پایدارترین آب باید در دستور کار باشد.

سه چهارم آب شرب کشور به فاضلاب تبدیل می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، اتابک جعفری روز پنجشنبه در ششمین مجمع عمومی سازمان مردم نهاد "خانه هم افزایی انرژی و آب خراسان رضوی" در مشهد افزود: شرکتهای آب منطقه ای و آب و فاضلاب باید این مهم را در بخشهای صنایع و کشاورزی مورد توجه جدی قرار دهند.

وی ادامه داد:مشترکان آب ماهانه کمتر از ۱۰ هزار تومان برای آب پرداخت می کنند و در بخش کشاورزی نیز برای هر متر مکعب آب در حد ۲۰ تومان پرداخت می شود که نشان می دهد در سطح کلان کشور ارزش واقعی به آب داده نشده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:تا زمانی که به آب به شکل فرابخشی توجه نشود نمی توان مدیریت منابع آب را به درستی انجام داد و تا کنون توجه کافی به بهره برداری و اصلاح منابع آبی نشده است.

جعفری افزود: مدیریت مصرف و صرفه جویی در بخش آب و انرژی در ‌کشور دیده نمی شود لذا حضور تشکلهای مردم نهاد با بهره گیری از نخبگان برای اتخاذ راهکارهای مناسب مدیریت انرژی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف و نیز جهت دادن به مدیریت کلان بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: وضعیت منابع آبی در کشور مناسب نیست و با تغییر اقلیم، سومین سال خشکسالی را پشت سر می‌گذاریم و ضروری است موضوع تغییر اقلیم جدی گرفته شود و بر مبنای تغییر میزان و نوع بارشها برنامه ریزی شود.

خانه هم‌افزایی آب و انرژی استان خراسان رضوی نخستین و بزرگترین تشکل با رویکرد هم‌گرایی و هم‌افزایی میان متولیان حوزه آب و انرژی استان خراسان رضوی است که در راستای اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و تحقق اهداف "اقتصاد مقاومتی" ایجاد شده است.

این خانه در گام اول،با هدف هم افزایی شرکت های تابعه وزارتخانه های نفت و نیرو آغاز به کار کرد.

ارتباط با مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی و استفاده از ظرفیت های شرکت‌های دانش بنیان و صنعتی در جهت سیاست های کلی حوزه آب و انرژی و همچنین تحقق عملیاتی اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی از اهداف خانه هم‌افزایی آب و انرژی استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر