گرانی‌ها به نرخ تعرفه عوارض شهرداری یزد رسید

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: افزایش تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری این شهر برای سال ۱۴۰۲ با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم اعمال شده و در خصوص تعرفه عوارض، مقرر شد بین صفر تا حداکثر ۲۰ درصد افزایش یابد.

گرانی‌ها به نرخ تعرفه عوارض شهرداری یزد رسید

به گزارش مملکت آنلاین از روابط عمومی شواری اسلامی شهر یزد، عزیزالله سیفی در دیدار مردمی با بیان اینکه شورای ششم از ابتدای فعالیت خود درصدد رضایت و خشنودی شهروندان از خدمات رسانی شهرداری یزد بوده است، افزود: با تصمیم شورای ششم و با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، تبصره سه از قبوض آب که در دوره های قبلی شورا از شهروندان اخذ می‌شد حذف و همچنین عوارض کسر فضای باز هم از بندهای جرائم کمیسیون ماده صد باتوجه به شرایط اقتصادی مردم با مصوبه و پیگیری های شورای ششم شهر یزد از بندهای جرائم حذف شد.

وی با اشاره برخی از مصوبات شورای ششم ادامه داد: همچنین بعد از وقوع سیل در شورای ششم تصویب شد پروانه رایگان برای ساختمان های آسیب دیده از سیل صادر شود و تشکیل کمیسیون ویژه ماده صد نیز برای تبدیل آراء تخریب ساختمان به جریمه برای اولین بار در یزد با تصمیم شورای ششم آغاز شده است.

وی به مصوبه شورای ششم در حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد و گفت: این بسته شامل تخفیف عوارض ساختمانی است و افرادی که فرزند سوم آن‌ها در سال ۱۴۰۱ و یا ۱۴۰۲ متولد شده و یا متولد شود از ۷۰ درصد و برای تولد فرزند چهارم و یا بیشتر از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ۴۰۰ متر مربع زیر بنای غیر آپارتمانی به میزان ۱۰۰ درصد از پرداخت عوارض ساختمانی معاف می شوند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد درخصوص دیگر فعالیت های شورای ششم گفت: تعداد قابل توجهی از ماشین آلات و تجهیزات برای دستگاه های خدماتی از جمله آتش نشانی، مدیریت بحران شهرداری و مناطق ۵ گانه خریداری شده و همچنین در راستان نوسازی ناوگان شهری، تعداد زیادی تاکسی های شهری، چندین دستگاه اتوبوس و ۹۵ دستگاه ون در طول مدت یک سال و نیم از فعالیت شورای ششم خریداری شده است.

وی ادامه داد: سالن های ورزشی و زمین های ورزشی با چمن مصنوعی در محلات مختلف از جمله حسن آباد، مریم آباد، سلسبیل، کوچه بیوک، امام شهر، آزادشهر و بافت تاریخی احداث تا در اختیار شهروندان آن محله قرار بگیرد.

وی گفت: همچنین در راستای توجه به مناطق کمتر برخوردار، عملیات نهضت آسفالت در معابر محله حسن آباد، صدر آباد، اسکان، خیرآباد، امامشهر و آزادشهر صورت پذیرفت و در بافت تاریخی نیز عملیات ساخت پارک های درون محله ای، زیباسازی، نورپردازی، کف سازی، بدنه سازی معابر و حفرچاه های جذبی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان انجام شده است.

سیفی از دیگر فعالیت ها و اقدامات شورای ششم تقویت سیل بندها در حاشیه شهر و ایجاد سیل بندهای نیز برای جلوگیری و کاهش خسارت زمان وقوع سیل دانست و ادامه داد: علاوه بر آن در راستای توجه به ورزش محلات و کشف استعدادها، المپیاد ورزش محلات با رشته های مختلف ورزشی به صورت انفرادی، گروهی و خانوادگی و بصورت رایگان با مصوبه شورای ششم در سطح محلات شهر یزد در حال برگزاری است.

سیفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اعضای شورا ششم به صورت مستمر و هفتگی در مناطق پنجگانه شهرداری برای تبادل نظر و رفع مشکلات شهروندان و ملاقات با آن‌ها حضور دارند و از نظرات شهروندان هم در تدوین نهایی بودجه استفاده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر