قیمت موزه رفتن در تهران برای ایرانی‌ها ۲۵ و خارجی صد هزار تومان شد

اعضای شورای شهر تهران نرخ بلیت بازدید از موزه‌ها و باغ و خانه موزه‌های شهرداری تهران را تصویب کردند.

قیمت موزه رفتن در تهران برای ایرانی‌ها ۲۵ و خارجی صد هزار تومان شد

به گزارش مملکت آنلاین، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز لایحه بهای خدمات بازدید از موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تهران را بررسی کردند و نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: بعد از بررسی‌ها نرخ بازدید از موزه‌های تحت مالکیت شهرداری برای سال ۱۴۰۲ برای ایرانی‌ها ۲۵ هزار تومان و برای بازدید کنندگان خارجی ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه بلیت بازدید از باغ موزه‌ها برای شهروندان ایرانی ۲۰ هزار تومان و برای بازدید کنندگان خارجی ۷۵ هزار تومان تعیین شده است، افزود: نرخ بازدید از خانه موزه‌ها برای شهروندان داخلی تنها ۷۰۰۰ تومان و برای بازدید کنندگان خارجی ۶۵ هزار تومان تعیین شده است.

مهدی چمران با بیان اینکه کسی خانه موزه‌ها را نمی‌بیند، گفت: حالا شما می‌خواهید یک نفر را بگذارید در خانه موزه‌ها که بلیت آن چند نفری را که برای دیدن خانه موزه‌ها می‌آیند را چه کنند؟

پرویز سروری نیز گفت: به نظر می‌رسد اگر برای خانه موزه‌ها بلیت تعیین کنیم همان چند نفر هم برای بازدید نمی‌آیند و بهتر است دریافت بلیت را بر عهده شهرداری بگذاریم.

پیرهادی گفت: پیشنهاد می‌شود که برای تورهایی که در یک مسیر مشخص اقدام به فعالیت می‌کنند تخفیف ۵ درصدی در نظر بگیریم.

اعضای شورای شهر تهران نهایتا به لایحه بازدید از موزه‌های تحت مالکیت شهرداری رأی مثبت دادند و همچنین قرار شد در روزهایی که وزارت میراث فرهنگی موزه‌هایش را نیم بها یا رایگان اعلام می‌کند، در آن روزها موزه‌های شهرداری نیز به تناسب موزه‌های تحت نظر وزارت میراث نیم بها یا رایگان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر