توقیف بخشی از اموال شهرداری تهران توسط تامین اجتماعی/ لزوم ارائه گزارش بازپس‌گیری املاک شهرداری

عضو شورای شهر تهران از توقیف بخشی از اموال شهرداری تهران توسط تامین اجتماعی خبر داد.

توقیف بخشی از اموال شهرداری تهران توسط تامین اجتماعی/ لزوم ارائه گزارش بازپس‌گیری املاک شهرداری

به گزارش مملکت آنلاین، ناصر امانی امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: هفته گذشته رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گزارش مفصلی را در خصوص روند بازپسگیری املاک ارائه کرد و عنوان کرد که تا کنون ۱۰۱ ملک توسط شهرداری پس گرفته شده است.

وی افزود: اما هنوز گزارشی در مورد این ۱۰۱ ملک به شورای شهر تهران داده نشده است و از شهرداری می‌خواهیم که گزارشی مکتوب از املاکی که شناسایی کرده و بازپس گرفته‌اند را به شورای شهر ارائه کند.

امانی با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری باید مجوز شورای شهر را در واگذاری حق بهره‌برداری املاکش داشته باشد، گفت: یک سری از ساختمان‌ها این روند را طی نکردند و باید بازپس گرفته شوند.

وی در مورد مشکلاتی که برای دو ملک بورسی شهرداری تهران ایجاد شده، گفت: این دو ملک با طی مراحل قانونی و با اطمینان از این که سند متعلق به شهرداری است در بورس عرضه شد اما بعد از آن سازمان تامین اجتماعی با حکمی، ۴۰۰۰ میلیارد تومان از اموال شهرداری را توقیف کرد که این دو ملک نیز در ردیف توقیفی‌های سازمان تامین اجتماعی بودند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دو خریدار ملک شهرداری در بورس شکایت کردند، گفت: برابر تعهد شهرداری سند مالکیت این دو ملک باید به نام مالک زده شود و اگر ضرر و زیانی متوجه خریداران شده، شهرداری باید پاسخگو باشد و ما نیز از شهرداری می‌خواهیم که سریعا این موضوعات را پیگیری کند.

علیرضا نادعلی نیز امروز در پایان جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شورای شهر میزبان رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران بود، همچنین در ادامه جلسه بررسی اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۱ شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت که عمدتا هزینه‌ها از ۵۰۰۰ میلیارد تومان اضافه، ۴۹۰۰ میلیارد تومان متعلق به بحث اضافه شدن حقوق و دستمزد که مصوبه مجلس بود، را شامل می‌شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه برنامه مدیریت شهری چالش محور است و اولویت ما نیز موضوع حمل و نقل عمومی است، گفت: همه اعضای شورای شهر بر مسئله توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی تاکید دارند و آن را اولویت یک، برنامه‌های خود می‌دانند.

وی در مورد افزایش بودجه برج میلاد نیز با بیان اینکه گود برج میلاد با اقدام به موقع مدیریت شهری ایمن سازی شد، گفت: باید بودجه‌شان تغییر می‌کرد تا می‌توانستند این مقاوم سازی را به خوبی انجام دهند.

نادعلی در پاسخ به سوالی مبنی بر تنش زا شدن محیط شورا در چند جلسه اخیر، گفت: با اینکه اعضای شورا به لحاظ سیاسی گرایش یکسانی دارند اما در فکر و تخصص، نظرات مختلفی دارند و گاهی در بیان نظرات تخصصی دچار تعارض و حتی تضاد می‌شوند که البته این مسئله خوب است. چرا که اگر همه در مسائل کارشناسی یکصدا بودند تبدیل به شورای فرمایشی می‌شدند که قابل قبول و پذیرش نیست. البته این نکته که چرا برخی اعضا به نتایجی می‌رسند را باید از خودشان سوال کنیم که بر چه اساسی به این نظراتی که بیان می‌کنند، می‌رسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر