هفته آینده، ادارات خراسان جنوبی دیرتر شروع به کار خواهدکرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از هفته آینده با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

هفته آینده، ادارات خراسان جنوبی دیرتر شروع به کار خواهدکرد

به گزارش مملکت آنلاین، جواد قناعت، سه شنبه شب ۲۷ دی در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان اظهار کرد: شرط دایر بودن ادارات و دستگاه‌های اجرایی استفاده از سوخت جایگزین است و در صورت استفاده از گاز، برخورد جدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ادارات تعطیل است اما مدیران باید ترتیبی اتخاذ کنند تا امور ضروری مردم روی زمین نماند، ادامه‌ داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با حضور در ادارات نامه‌های اداری را  پاسخ دهند و کارهای مهم و اساسی خود را پیگیری و دنبال کنند.

استاندار با گلایه‌مندی از برخی مدیران استان به دلیل همراهی نکردن در مدیریت مصرف انرژی، گفت: تعداد انگشت شماری از دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف انرژی کوتاهی می‌کنند که نشان‌دهنده درک پایین از شرایط موجود است.

قناعت از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تصمیمات مغایر با مصوبات ستاد مدیریت مصرف انرژی نگیرند و مصوبات این ستاد را به نحو احسن اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش ما این باشد که کمترین آسیب و ضرر به بخش خصوصی، مردم و بخش دولتی برسد، بیان کرد: باید در مدیریت بحران‌های مختلف یک واحد باشیم.

قناعت به معاون امور اقتصادی، اداره‌ کل صمت، سازمان جهاد کشاورزی و بانک‌ های متولی مأموریت داد برای برخی صنوف و واحدهای تولیدی که همراهی لازم را با ستاد مدیریت انرژی استان دارند، در خصوص استمهال تسهیلات و چک برگشتی آنان جلسه برگزار کنند و در این زمینه به آنان کمک‌های لازم ارائه شود.

استاندار با اشاره به اینکه واحدهای نانوایی باید نسبت به تأمین سوخت جایگزین اقدام کنند، گفت: تمام امکانات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری در استان باید فراهم شده و این آزمون به نحو مطلوب برگزار شود.

قناعت با بیان اینکه مسئولان باید مشعل دوگانه سوز و سوخت جایگزین را در ادارات پیش‌بینی کنند، افزود: اداراتی که مشعل جایگزین ندارند باید نسبت به تأمین مشعل و سوخت جایگزین در اسرع وقت اقدام کنند، این موضوع طی دو هفته آینده رصد می‌شود. 

وی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که در اولین ماه فصل زمستان شاهد نزول رحمت الهی و بارش برف و باران در سطح کشور و در خراسان جنوبی هستیم، بیان کرد: در این شرایط خشکسالی این بارش‌ها بالاترین رحمت الهی است و نقش مؤثری در کاهش اثرات خشکسالی خواهد داشت.

استاندار اظهار امیدواری کرد: این بارندگی‌ها نوید بخش سالی خوب و پررونق برای کشاورزان، دامداران و مردم خراسان جنوبی باشد.

قناعت با اشاره به توفیقات بزرگ و مؤثر نظام اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته، گفت: اکنون قوی‌ترین کشور جهان از جمله روسیه در تأمین گاز خود دچار مشکل هستند به گونه‌ای که تاکنون ۷۰ درصد مردم این کشور از نعمت گاز برخوردار هستند، این در حالی است که ۹۸ درصد مردم ایران از نعمت گاز بهره مند شده اند و این از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته وی؛ در خراسان جنوبی حتی روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم از نعمت گاز برخوردار هستند و در هفته دولت سال جاری جشن پایان گازرسانی به مناطق شهری و روستایی خراسان جنوبی را گرفته‌ایم.

قناعت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارائه خدمات اجتماعی و زیربنایی در جهان حرف اول را می‌زند، بیان کرد: پوشش گاز و سایر اقدامات و خدمات به برکت خون شهدا و استقرار نظام جمهوری اسلامی است.

استاندار با بیان اینکه مشکلات احتمالی مربوط به ورود چنین توده هوای سردی باید به خوبی مدیریت شود، گفت:ضد انقلاب همیشه نقاط ضعف ما را پررنگ نشان می‌دهد و آن را دلیل ضعف نظام می‌داند.

قناعت با اشاره به اینکه تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و کرمان از پرمصرف‌ترین استان‌ها در زمینه گاز هستند، گفت: همجواری خراسان جنوبی با تعدادی استان‌ پرمصرف و از طرفی هم به جهت قرار گرفتن در انتهای شبکه گازرسانی کشور، شبکه گاز را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه فشار مطلوب گاز باید بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ پی اس آی باید باشد، بیان کرد: در حال حاضر فشار گاز در ورودی استان ۲۷۰ پی اس آی است و در تعدادی از شهرهای استان نیز کمتر از ۱۰۰ پی اس آی است.

اجرای ۲ طرح زیرساختی در راستای تأمین انرژی پایدار 

استاندار به پیگیری‌های صورت گرفته برای اجرای دو طرح مهم زیرساختی در راستای تأمین انرژی پایدار استان اشاره کرد و گفت: خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان و خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان از طرح‌های زیرساختی مهم است که در حوزه تأمین انرژی پایدار برای استان در دستور کار دولت است.

به گفته وی؛ سال گذشته تفاهم‌نامه اجرای خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی مسیر رفسنجان- بیرجند- تربت حیدریه- مشهد بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و بانک ملت با عنوان خط لوله تابش (تأمین انرژی بازار شرق) امضا شده و مصوبه شورای اقتصاد را نیز گرفته است.

قناعت یادآور شد: با اجرای خط انتقال گاز از دشتک زابل به شهرستان نهبندان علاوه بر تغذیه از شمال استان، از جنوب هم تغذیه شویم و اجرای این خط از نظر پدافندی و در شرایط بحرانی نیز برای خراسان جنوبی مهم است.

وی از افتتاح آزمایشی فرستنده‌های دیجیتال یک کیلووات بسته‌های سه و چهار در ایستگاه تقی قنبر بیرجند خبر داد و گفت: با افتتاح این فرستنده‌ها اهالی بخشی از شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، قاینات و سرایان یعنی ۴۴.۵ درصد هم استانی‌ها، ۱۴ شبکه تلویزیونی HD و ۱۹ شبکه رادیو نما را با کیفیت مطلوب و بالا دریافت خواهند کرد.

شرط آغاز فعالیت ادارات

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: فعالیت دستگاه های اجرایی و ادارات استان به شرط استفاده از سوخت دوم از هفته آینده از سرگرفته می‌شود. 

وی بیان کرد: با فعالیت دوباره ادارات و دستگاه‌های اجرایی، خدمات به صورت حضوری به مردم ارائه می‌شود.

عباس زاده با تأکید بر اینکه تعطیلی ادارات را بیش از یک هفته نخواهیم داشت، یادآور شد: باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به تأمین سوخت جایگزین اقدام کنند، لذا بازگشایی ادارات به شرط استفاده از سوخت جایگزین خواهد بود.

به گفته وی؛ روند کار پیگیر شد و به جهت مدیریت شرایط، جلسات ستاد مدیریت بحران و ‌ستاد مدیریت انرژی با همکاری دستگاه‌های متولی به صورت مستمر در حال برگزاری است.

معاون استاندار با بیان اینکه افت شدید فشار گاز را در استان داشتیم اما با این وجود تأمین و پایداری گاز خانگی در اولویت قرار گرفت، بیان کرد: در برخی شب‌ها فشار گاز استان تا زیر ۵۰ پی اس آی هم رسید اما با مدیریت و تلاش جهادی و فنی تیم‌های امدادی، قطعی گاز نداشتیم.

عباس‌زاده گفت: قطع گاز صنایع و اصناف، استفاده از سوخت جایگزین در مراکز درمانی، قطع گاز جایگاه‌های سی.ان.جی، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، تعطیلی ادارات، کشیده شدن مدارس به فضای مجازی و برنامه شاد، لغو امتحانات و تعطیلی آموزش در دانشگاه‌ ها و مراکز آموزشی، کاهش ساعات کاری اصناف، تعطیلی بخش‌های خصوصی همه و همه تدابیری بود برای این که گاز بخش خانگی قطع نشود.

وی با بیان اینکه از نظر فرهنگی و اطلاع‌رسانی اقدامات خوبی توسط رسانه‌های استان صورت گرفته و افکار عمومی، اظهار داشت: کمپین‌های مختلف در استان در راستای ترویج مدیریت مصرف انرژی راه‌اندازی شده است.

جشن پایان گازرسانی به تمام شهرها و روستاهای استان

معاون عمرانی استاندار با اشاره به جشن پایان گازرسانی به تمام شهرها و روستاهای خراسان جنوبی، بیان کرد: برای تأمین گاز روستاهای مناطق مرزی استان سه هزار کیلومتر خط انتقال گاز اجرایی شده است.

عباس‌زاده با بیان اینکه در خراسان جنوبی در یک سال گذشته ۴۰۰ روستای جدید با هزینه‌های بالا گازرسانی شده، گفت: این حجم کار در استان کاری جهادی و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه هواشناسی خراسان جنوبی درباره فعالیت سامانه بارشی از روز سه شنبه و کاهش محسوس دمای هوا در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده‌، تصریح کرد: سرما تا ۱۰ بهمن ماه در استان تداوم دارد، پس باید صرفه‌جویی همچنان در دستورکارمان باشد تا در تأمین گاز خانگی دچار مشکل نشویم.

عباس‌زاده به پایداری نسبی شبکه‌های گاز در استان اشاره کرد و گفت: علیرغم پایداری نسبی باز هم همچنان به دلیل برودت هوا نیازمند مدیریت مصرف انرژی هستیم.

وی از قطع برق و گاز شهرک‌های صنعتی استان در راستای مدیریت انرژی خبر داد و یادآور شد: باید مدیریت هوشمند داشته باشیم تا صنایع از این بیشتر متضرر نشوند.

دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های دهه فجر را به استانداری ارسال کنند

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: دستگاه‌ های اجرایی، ادارات و فرمانداری‌ها برنامه‌های مهم و محوری خود برای دهه فجر را به استانداری ارسال کنند تا به وزارت کشور ارائه شود.

وی به برنامه تعطیلی و دورکاری ادارات به دلیل مدیریت مصرف انرژی اشاره و خاطرنشان کرد: وزارت کشور بنا به دستور نهاد ریاست جمهوری از ما خواسته که برنامه‌های مهم عمرانی و فرهنگی را در اسرع وقت به مرکز ارسال کنیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم در سطح کشور صورت گیرد.

طالبی بیان کرد: کمیته‌های برنامه‌ریزی مختلف برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌ های دهه فجر در استان برگزار خواهد شد اما چون از مرکز موضوع ابلاغ شده باید برنامه‌های مهم و محوری هر چه سریعتر به وزارت کشور ارسال شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان‌ جنوبی یادآور شد: انتظار داریم مدیران تا صبح شنبه هفته آینده یکم بهمن ماه، برنامه‌های مهم و محوری عمرانی و فرهنگی دهه فجر را به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ارسال نمایند. 

طالبی خاطرنشان کرد: فرمانداران نیر در اسرع وقت برنامه‌ها را جمع‌بندی کرده و به استانداری ارسال کنند تا با ارائه بموقع به مرکز، از سایر استان‌ها عقب نمانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر