دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل: سن اعتیاد به ۲۴ سال رسیده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: سن اعتیاد در استان اردبیل ۲۴ سال است که متناسب با میانگین آمار کشوری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل: سن اعتیاد به ۲۴ سال رسیده است

به گزارش مملکت آنلاین، اکبر منتظر اظهار کرد: روند فزاینده ای را در مصرف موادمخدر صنعتی شاهد هستیم که از همین جا هشدار لازم را به خانواده‌ها می‌دهیم که بیشتر مراقب نوجوانان و جوانان باشند تا در دام این مواد افیونی خطرناک و بی بازگشت گرفتار نشوند.

وی تلاش ۲۵ دستگاه استانی عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر را با رویکرد حوزه پیشگیری و درمان یادآور شد و خاطرنشان کرد: اولویت ستاد مبارزه با موادمخدر کشور مبارزه با خرده فروشی است تا فروش، عرضه و مصرف مواد به حداقل برسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: هموطنان گزارش‌های خود را در محلات مختلف مبنی بر فروش و توزیع موادمخدر می‌توانند به پلیس اطلاع داده تا برخورد جدی با خرده فروشی موادمخدر انجام شود.

منتظر بیان کرد: قبل از شروع سال تحصیلی و در شهریورماه در قالب اطلس جغرافیایی محلات و مناطق جرم خیز سعی کردیم تا اطراف مدارس و دانشگاه‌ها را از فروشندگان موادمخدر پاکسازی کنیم تا جوانان و نوجوانان ما در دام این بلای خانمانسوز نیفتند.

وی از تعامل شورای هماهنگی با آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی استان برای اطلاع رسانی و عزم عمومی در حوزه پیشگیری از موادمخدر خبر داد و تصریح کرد: برای کاهش آسیب‌های این بلیه عمومی مراقبت و هوشیاری همه آحاد جامعه نیاز است.

تولید موادمخدر در اردبیل نداریم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل با اشاره به تقسیم بندی موادمخدر مصرفی به مواد سنتی و صنعتی گفت: در سال‌های گذشته به صورت محدود برخی کارگاه‌ها و آشپزخانه‌های تهیه موادمخدر صنعتی نظیر کریستال و شیشه را شاهد بودیم که چند سالی است این مراکز تعطیل و فعالیت آنها منتفی شده است.

منتظر ادامه داد: با رصد اطلاعاتی و دستگیری عوامل دخیل در این حوزه و آرای قاطعی که دستگاه قضائی صادر کرده در حال حاضر هیچگونه تولید موادمخدر صنعتی را در استان شاهد نیستیم.

وی به راه اندازی خط ملی اعتیاد اشاره و اظهار کرد: هموطنان از طریق خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب می‌توانند خدمات رایگان مشاوره‌ای و پیشگیرانه دریافت کنند.

اجرای طرح یاری‌گران زندگی در اردبیل

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش و در جوار مدرسه مدرس در چهارراه امام اولین خانه یاری‌گران زندگی با هدف پیشگیری از اعتیاد و آگاهسازی نوجوانان در اردبیل راه اندازی می‌شود.

منتظر افزود: در مناطق مختلف شهرها این مجموعه‌ها راه اندازی می‌شوند تا ما شاهد کمترین آسیب اعتیاد در بین گروه‌های سنی دانش آموزی و دانشجویی باشیم.

وی بیان کرد: همکاران ما با طرح مباحث کارشناسی و پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از ورود نوجوانان و جوانان به مهلکه اعتیاد با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها سعی می‌کنند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی‌ها را انجام دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: در کنار فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در مراکز صنعتی و تولیدی نیز سعی می‌کنیم تا جامعه کارگری و کارفرمایی را بیشتر با عوارض و آسیب‌های اعتیاد و اقدامات پیشگیرانه مطلع کنیم.

رهاشدگی و کوتاهی را در مبارزه با موادمخدر شاهد نیستیم

منتظر تصریح کرد: به هیچ وجه در این حوزه هیچگونه کوتاهی و رهاشدگی رخ نداده بلکه از اول پیروزی انقلاب تاکنون مبارزه با موادمخدر با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی افزود: هرچند وضعیت قابل قبولی در شأن نظام اسلامی در حوزه مصرف موادمخدر شاهد نیستیم ولی اگر این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها نبود امروز وضعیت ما بدتر از شرایط کنونی بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل ادامه داد: سن اعتیاد با توجه به بحث شیوع شناسی جمعیت فعال در کشور در گروه سنی ۱۶ تا ۶۴ سال به ۲۴ سال رسیده و در استان اردبیل نیز چنین میانگین سنی را شاهد هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر