کاهش ۱۵ درصدی بارندگی در استان کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از ابتدای مهر سال جاری تا کنون ۸۹ میلیمتر بارش در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کمتر است.

کاهش ۱۵ درصدی بارندگی در استان کردستان

به گزارش مملکت آنلاین، آرش آریانژاد اظهار کرد: پارسال از ابتدای سال آبی (مهرماه) تا پایان آذر ماه ۱۰۴ میلیمتر بارندگی در نقاط مختلف استان ثبت شده بود.

وی با بیان اینکه حجم کلی آب سدهای استان یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون مترمکعب است، یادآور شد: بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه درازمدت (۱۳۷ میلیمتر) ۳۵ درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان به وضعیت ذخیره آب سدهای استان نیز اشاره کرد و افزود: حجم مخازن سدهای استان در حال حاضر ۹۲۴ میلیون متر مکعب است و این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹۲۹.۴ میلیون متر مکعب بود.

آریانژاد ادامه داد: برای پر شدن کامل مخازن سدهای استان در سال جاری یک میلیارد و ۶۱۲ میلیون مترمکعب نیاز است، در حالیکه این رقم در سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۷ میلیون مترمکعب بوده است.

وی میزان آب ذخیره در سدهای استان را ۳۴.۲ درصد اعلام و اضافه کرد: در مجموع حجم آب مخازن سدهای استان کردستان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۱۳ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان یادآور شد: حجم ورودی آب به سدها از ابتدای سال آبی تاکنون ۶۷.۶ میلیون متر مکعب است ولی در سال گذشته این رقم ۵۶.۵ میلیون مترمکعب بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر