تردد اتباع خارجی در گلپایگان ممنوع است

معاون فرماندار گلپایگان گفت: اشتغال، اسکان و تردد اتباع خارجی در گلپایگان خلاف قانون است و استفاده اتباع از خدمات آموزشی یا بهداشتی منتفی است.

تردد اتباع خارجی در گلپایگان ممنوع است

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی سرلک گفت: دلیل تشکیل جلسات ثبت وقایع حیاتی بررسی آمار  ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است؛ آماری که در این جلسه اعلام شد نمونه کوچکی از آمار کشور است. متاسفانه آمار ولادت و ازدواج کاهش و آمار فوتی‌ها افزایش داشته که این خود تاییدی بر  کاهش جمعیت است. 

وی ادامه داد: با توجه به عدم وجود دفتر ثبت طلاق در شهرستان گلپایگان آمار دقیقی در این حوزه در اختیار نداریم، برای راه اندازی دفتر طلاق اطلاع رسانی‌های لازم را انجام داده‌ایم اما فردی متقاضی نبود و یک دفتر سیار راه اندازی خواهد شد تا علاوه بر ارائه خدمات در این حوزه نیز آمار دقیقی داشته باشیم.

معاون فرماندار گلپایگان با بیان اینکه انتظار داریم حتما روسای ادارات در جلسه حضور داشته باشند، گفت: مصوبات جلسات توسط ادارات مختلف اجرا و نهایتا موانع اجرای آن در جلسات مطرح شود. همچنین جلسات فرمانداری به صورت زمانبندی به ادارات اطلاع داده می شود و روسای ادارات به حضور در جلسات اهتمام داشته باشند.

سرلک  افزود: وظایفی که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان متولی آرامستان‌ها دارند اجرایی شود. بر اساس اعلام ثبت احوال مشکلات این حوزه از جمله اعلام فوت، دفن غیر قانونی و... طی یکی دو سال اخیر بهبود پیدا کرده، اما همچنان درخواست داریم که پیگیر این موارد باشند تا در این حوزه عملکرد مطلوب تری داشته باشیم، بنابراین به سمتی حرکت کنیم که ثبت آمار فوتی‌ها به موقع و دقیق تر باشد.

وی یادآور شد: به دنبال کثرت مهاجرت از افغانستان به سمت ایران طی دو سال اخیر، در شهرستان گلپایگان که در گذشته کمتر شاهد حضور اتباع بودیم الان شاهد حضور آنها هستیم در حالی  که اشتغال، اسکان و تردد اتباع خارجی در گلپایگان  خلاف قانون است و ارائه خدمات آموزشی یا بهداشتی منتفی است چون حضور آنها در گلپایگان ممنوع است.

انتهای پیام /

ارسال نظر