پلمب ۲۹ واحد صنفی شهر لنجان بدلیل درگیر بودن در اعتصابات اخیر / ۷۰ درصد بازایان اعتصاب کرده بودند

فرماندار لنجان گفت: در روزهای اعتصاب تقریباً ۷۰ درصد کسبه و بازاریان لنجان در اعتصاب بودند که با درخواست مردم برای حل این مشکل ۲۹ واحد صنفی را که نقش محرک در تعطیلی صنوف دیگر داشتند، پلمب کردیم.

پلمب ۲۹ واحد صنفی شهر لنجان بدلیل درگیر بودن در اعتصابات اخیر / ۷۰ درصد بازایان اعتصاب کرده بودند

به گزارش مملکت آنلاین، حمیدرضا محمدی درباره اعتصاب کسبه و بازاریان شهرستان لنجان در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر، اظهار کرد: بخشی از بازار لنجان در اعتصاب بود که به همین دلیل و برای بازدارندگی در روزهای آینده ۲۹ مغازه و واحد صنفی را که محرک اعتصاب دیگر بازاریان بودند با دستور مقام قضایی پلمب شدند. صاحبان این واحدهای صنفیِ پلمب شده باید به دادستانی شهرستان لنجان مراجعه کنند تا اتهام‌های وارده به آنان تفهیم شود و فرایند دفاع خود را انجام دهند.

وی افزود: البته قصد پلمب گسترده واحدهای صنفی را نداشتیم و چون بخشی از اصناف بازار تعطیل شده بودند به منظور پیشگیری از اعتصاب‌های آینده اعلام کردیم ۲۹ واحد صنفی که در گذشته هم در دستگاه قضایی پرونده داشتند و محرک اعتصاب‌های اخیر بودند و حتی برخی از بازاریان را تهدید کرده بودند پلمب می‌کنیم.

فرماندار لنجان با بیان اینکه پلمب این تعداد واحد صنفی که نقش مخربی داشتند جنبه بازدارنده خواهد داشت، گفت: در گذشته مباحث اقناعی را با اصناف مختلف داشتیم که کار این ۲۹ واحد صنفی از اقناع گذشته بود و اقدامات مخربی در بازار لنجان انجام می‌دادند.

محمدی تصریح کرد: در روزهای اعتصاب تقریباً ۷۰ درصد کسبه و بازاریان لنجان در اعتصاب بودند که این تعطیلی‌ها و اعتصاب‌ها مورد اعتراض شدید مردم واقع شد، چراکه شهروندان نمی‌توانستند در این چند روز مایحتاج خود را تهیه کنند و رونق بازار مختل شد. مردم مطالبه جدی از دستگاه اجرایی شهرستان داشتند که این مشکل حل شود به همین دلیل موضوع اعتصاب در دستور کار شورای تأمین شهرستان لنجان قرار گرفت و سرانجام تصمیم بر این گرفته شد که واحدهای صنفیِ مؤثر در تعطیلی بازار پلمب شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر