بهسازی ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای تحقق سیاست‌های نهضت ملی مسکن در حوزه بازآفرینی شهری از نوسازی و بهسازی ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحد مسکونی در محدوده بافت‌های فرسوده شهری حمایت می‌شود.

بهسازی ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان آذربایجان‌غربی

به گزارش مملکت آنلاین، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای تحقق برنامه نوسازی مسکن محدوده بازآفرینی شهری استان به خصوص در بافت‌های فرسوده، بسته‌های تشویقی و تخفیف ویژه در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق این برنامه ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحد مسکونی در محدوده‌های بازآفرینی شهری به خصوص بافت‌های فرسوده استان نوسازی و احداث و برای تحقق این برنامه از ظرفیت بسیج مهندسان و سرمایه‌گذاران انبوه ساز حمایت می‌شود.

حمزه لو افزود: صاحبان املاک در بافت فرسوده استان که نسبت به نوسازی مسکن اقدام کرده اند، می‌توانند تسهیلات ۵.۵ میلیارد ریالی دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن و اخذ پروانه ساختمانی، از خدمات نظام مهندسی با تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شوند و نسبت به نوسازی واحد‌های خود اقدام کنند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، برای اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری در استان مطالعات جدید بر اساس نیازسنجی محلات هدف برای افزایش محدوده بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری در دستور کار قرار دارد که این امر با حفظ کامل بافت‌های تاریخی شهری محقق می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر