برداشت ۳۷۵۰ کیلو پسته در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سه هزار و ۷۵۰ کیلوگرم محصول پسته برای نخستین بار از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

برداشت ۳۷۵۰ کیلو پسته در میاندوآب

به گزارش مملکت آنلاین، رضا مقدم اظهار کرد: کاشت پسته در سطح ۶.۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب انجام شده که ۲.۵ هکتار از این باغ‌ها بارور است.

وی افزود: امسال با ۳۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، سه هزار و و ۷۵۰ کیلوگرم محصول پسته از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب ادامه داد: پسته یک محصول اقتصادی با ارزش افزوده بالاست که تحمل زیادی به شوری دارد و سازگار با شرایط کم آبی و مقاوم به خشکی است و در خاک‌هایی با حاصلخیزی کم نیز قابلیت کشت و تولید دارد.

وی اضافه کرد: در راستای احیای دریاچه ارومیه و تغییر الگوی کشت، توسعه کشت و جایگزینی محصولاتی با نیاز آبی کم نظیر پسته در قالب طرح‌های اصلاح و احیای باغات درجه ۲ و حذف و جایگزینی باغات درجه ۳، به جای محصولات پر آب مانند سیب توصیه و ترویج می شود.

مقدم گفت: ارقام اکبری و احمد آقایی پسته به دلیل دیر گل بودن، سازگار با منطقه و مناسب جهت کشت در شهرستان است.

وی با اشاره به تلاش صورت گرفته در خصوص فرآوری این محصول افزود: یک واحد پسته پاک کنی به ظرفیت سالانه ۱۵۰ تن با قابلیت پوست گیری، سورت و خشک کنی محصول پسته با صرف اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در «کوی قره‌ورن» این شهرستان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۹۱۷ مترمربع با زیربنای ۴۵۰ مترمربع احداث شده است که با آغاز بهره برداری آن، برای پنج نفر به‌صورت مستقیم و پایدار، زمینه اشتغال فراهم می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر