آغاز برداشت گیاه روغنی کاملینا در آذربایجان‌غربی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت گیاه روغنی کاملینا از سطح مزارع زیر کشت این استان آغاز شد.

آغاز برداشت گیاه روغنی کاملینا در آذربایجان‌غربی

به گزارش مملکت آنلاین، مهدیه فلاح اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۲۰ هکتار از اراضی این استان زیر کشت گیاه کاملینا رفته و پیش بینی می‌شود ۲۱۰ تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در استان در سال زراعی گذشته (۱۴۰۱ - ۱۴۰۰) بیش از هکتار ۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت این محصول رفت، افزود: «دانه روغنی «کاملینا» در ردیف همین گیاهان اقتصادی، سازگار و دارای تناوب مناسب کشت با غلات قرار دارد.

فلاح با بیان اینکه در سال زراعی گذشته در مجموع ۳۲.۹ تن محصول از مزارع استان برداشت شد، ادامه داد: در سال‌جاری کاملینا بطور عمده در مزارع شهرستان‌های پلدشت، باروق، نقده، ارومیه و بوکان کشت شده و به عنوان یک محصول مناسب در تناوب با گندم، جو و حبوبات در دیمزارها محسوب می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی میانگین عملکرد گیاه کاملینا را در مزارع دیم را ۵۴۵ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی ۲هزار و ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار بیان کرد.

وی اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی برای هر کیلوگرم کاملینا (با ۲ درصد ناخالصی و حداکثر ۱۰ درصد رطوبت) ۲۶۰ هزار ریال تعیین شده‌ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر