ذخیره آب سدهای آذربایجان‌غربی کاهش یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه به مصارف بهینه آب در فصل گرم امسال گفت: شاهد کاهش ۱۱ درصدی منابع آب پشت سدها در استان هستیم.

ذخیره آب سدهای آذربایجان‌غربی کاهش یافت

به گزارش مملکت آنلاین، یاسر رهبردین‌ در جلسه شورای حفاظت از منابع آب آذربایجان‌غربی افزود: امسال شاهد کاهش منابع آبی استان در اکثر بخش ها هستیم و باید همه نهادها، بهره برداران منابع آبی و مردم در زمینه مدیریت منابع آب، سهم خود را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: مدیریت خوب آب پشت سدها در شهرستان های مختلف طی فصل گرم امسال موجب می شود که مشکلات تامین آب کم شود.

رهبردین ادامه داد: روند بارش ها و منابع تجدیدپذیر آبی در استان، روند رو به کاهشی است و باید به فکر برنامه های میان مدت در حوزه تامین آب در بخش های مختلف شرب، محیط زیست، صنعت و کشاورزی باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: البته در سال های گذشته توسعه اراضی کشاورزی به ویژه در بالادست بدون حق آبه اتفاق افتاده که باید جلو ابن امر گرفته شود.

رهبردین یادآور شد: توجه به کاهش مصارف غیرمجاز و مقابله با استفاده غیرمجاز در اراضی بالادست نیز باید در دستور کار همه نهادهای مسوول قرار گیرد.

این درحالیست که به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ، امسال بارش‌ها در استان ۱۱ درصد از سال گذشته بیشتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

  • دومان ارسالی در

    تاکشاو زیر مدرنیته نشه وضعیت همینه دریاچه اورمو روهم ک ازعمدخشکاندید ساتقینها چشمشان روشن