ذخیره آب سدهای آذربایجان‌غربی کاهش یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه به مصارف بهینه آب در فصل گرم امسال گفت: شاهد کاهش ۱۱ درصدی منابع آب پشت سدها در استان هستیم.

به گزارش مملکت آنلاین، یاسر رهبردین‌ در جلسه شورای حفاظت از منابع آب آذربایجان‌غربی افزود: امسال شاهد کاهش منابع آبی استان در اکثر بخش ها هستیم و باید همه نهادها، بهره برداران منابع آبی و مردم در زمینه مدیریت منابع آب، سهم خود را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: مدیریت خوب آب پشت سدها در شهرستان های مختلف طی فصل گرم امسال موجب می شود که مشکلات تامین آب کم شود.

رهبردین ادامه داد: روند بارش ها و منابع تجدیدپذیر آبی در استان، روند رو به کاهشی است و باید به فکر برنامه های میان مدت در حوزه تامین آب در بخش های مختلف شرب، محیط زیست، صنعت و کشاورزی باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: البته در سال های گذشته توسعه اراضی کشاورزی به ویژه در بالادست بدون حق آبه اتفاق افتاده که باید جلو ابن امر گرفته شود.

رهبردین یادآور شد: توجه به کاهش مصارف غیرمجاز و مقابله با استفاده غیرمجاز در اراضی بالادست نیز باید در دستور کار همه نهادهای مسوول قرار گیرد.

این درحالیست که به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ، امسال بارش‌ها در استان ۱۱ درصد از سال گذشته بیشتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

  • دومان ارسالی در

    تاکشاو زیر مدرنیته نشه وضعیت همینه دریاچه اورمو روهم ک ازعمدخشکاندید ساتقینها چشمشان روشن