راه ۶۵۰۰ روستای کشور بدون آسفالت است

معاون توسعه و نگهداری راههای روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در حال حاضر ۶۵۰۰ روستای کشور فاقد آسفالت هستند.

راه ۶۵۰۰ روستای کشور بدون آسفالت است

به گزارش مملکت آنلاین، خداداد مقبلی در بازدید از راه‌های روستایی خوی افزود: در کشور ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ روستا فاقد راه آسفالت هستند.

وی افزود: امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تأمین اعتبار و آسفالت ۱۶ درصد باقیمانده آسفالت راه‌های روستایی کشور را در اولویت برنامه‌های راهسازی خود قرار داده است.

معاون توسعه راه‌های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورت صریح کرد: در یکسال گذشته برای توسعه و تکمیل راه‌های روستایی آذربایجان غربی ۱ هزار ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل محرومیت زدایی هزینه شد

مقبلی افزود: از محل اعتبارات محرومیت زدایی با صرف ۲ هزار میلیارد ریال ساخت ۲۵ کیلومتر راه روستایی در خوی به اتمام رسید و ۵۰ کیلومتر نیز در دست اجراست.

وی گفت: با توجه به وقوع زمین لرزه در خوی و خسارات به زیر ساخت‌های راه در این شهرستان در اعتبارات امسال سازمان راهداری نگاه ویژه ای برای توسعه و تکمیل راه‌های روستایی شهرستان خوی دارد.

معاون توسعه و نگهداری راه‌های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نگهداری راه‌های روستایی را یکی از مهمترین دغدغه‌های این سازمان دانست و افزود: در یکسال گذشته از محل اعتبارات مختلف و منابع داخلی روکش آسفالت ۵ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی در کشور اجرا شد و ساخت ۳ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی روستایی هم به پایان رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر